اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش ترافیک پلیس راهور همدان:

تقاطع پژوهش نمونه فقدان نیازسنجی در توسعه فرهنگ ترافیک است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش ترافیک پلیس راهور همدان با بیان اینکه تقاطع پژوهش، نمونه بارز فقدان نیازسنجی در توسعه فرهنگ ترافیک است، گفت: گرچه در این محل پل احداث شده اما به فکر دانشجویان برای عبور از خیابان‌ها نبوده‌ایم.

تقاطع پژوهش نمونه فقدان نیازسنجی در توسعه فرهنگ ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارسلان سرمدی بعد از ظهر امروز در دومین کمیته صیانت از حقوق شهروندی استان همدان اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال، 54 درصد کشته‌شدگان عابران پیاده، 24 درصد راکبان موتورسوار، چهار درصد ترک‌نشین، 11 درصد سرنشین و 9 درصد نیز رانندگان وسایل نقلیه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 100 هزار نفر 26 نفر در کشور و در استان 33 نفر کشته می‌شوند، تصریح کرد: آمار کشته‌شدگان ناشی از وقوع تصادف در سال گذشته، 125 نفر و تعداد مجروحان 2 هزار و 368 نفر بوده است.

به گفته رئیس اداره آموزش ترافیک پلیس راهور استان همدان در شش ماه نخست امسال در استان همدان، 59 نفر کشته و یک‌هزار و 295 نفر مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل کشور 14 میلیون دستگاه خودرو وجود دارد که این میزان در استان 258 هزار دستگاه معادل دو درصد است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در کشور بر اثر تصادف، 20 هزار نفر کشته شده‌اند که از این تعداد در استان همدان 594 نفر، معادل 2.8 دهم درصد جان خود را از دست داده‌اند.

سرمدی با بیان اینکه تا سال 85 استان همدان جزء استان‌های بحرانی محسوب می‌شد، بیان کرد: امروز با انجام اقدامات ایمنی و فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک به حد تعادل رسیده‌ایم.

وی حضور در مدارس، ایجاد شهرک ترافیکی سیار، آموزش موتورسیکلت‌سواران متخلف، پخش فیلم در سالن انتظار اداره، آموزش در مساجد و کانون‌های فرهنگی، گزارش‌های خبری، آموزش رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، حضور در کلاس‌های آموزش ادارات دولتی و وجود بیش از 150 فرهنگ‌یار ترافیک به عنوان بازرس افتخاری نامحسوس برای افزایش مشارکت اجتماعی را از جمله راهکارهای اجرا شده توسط پلیس راهور در زمینه ارتقای آموزش همگانی شهروندان برشمرد.

به گفته رئیس اداره آموزش ترافیک پلیس راهور همدان، آموزش مربیان مهدهای کودک، معلمان و مربیان پرورشی، برگزاری همایش‌ها، مانور شهری موتورسیکلت‌سواران، همایش دوچرخه‌سواری، چاپ و توزیع بروشور و نصب بنر و تهیه کلاه ایمنی به عنوان جایزه از دیگر اقدامات راهنمایی و رانندگی در زمینه آموزش همگانی به شهروندان است.

وی با اشاره به مشکلات موجود برای آموزش فرهنگ ترافیک در استان و با بیان اینکه در استان به امر آموزش توجه نداریم، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما فقدان متولی ترافیک در استان است که به آن توجه نمی‌شود.

به گفته سرمدی عدم اختصاص بودجه برای امر آموزش، موازی‌کاری سازمان‌ها و نهادها در آموزش فرهنگ ترافیک، عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی، فقدان نیازسنجی در توسعه فرهنگ ترافیک، عدم توجه به ساخت پیاده‌روی سهل‌العبور و استاندارد، عدم نصب عابر پیاده مکانیزه، فقدان پارک‌سوار و فقدان استفاده از فناوری‌های نوین برای نصب تلویزیون‌های شهری در انظار عمومی که تنها برای تبلیغات اقتصادی محدود شده نیز از دیگر مشکلات موجود در استان همدان در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نمونه بارز فقدان نیازسنجی در توسعه فرهنگ ترافیک را در تقاطع پژوهش می‌بینیم، عنوان کرد: اگر چه در این محل پل احداث شده اما به فکر دانشجویان برای عبور از خیابان‌ها نبوده‌ایم.

رئیس اداره آموزش ترافیک پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه با اجرای طرح همیاران پلیس از سال 88 میزان کشته‌شدگان در تصادفات 10 درصد کاهش داشته، ایجاد دبیرخانه ایمنی حمل و نقل در آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ادارات استان می‌توانند در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی از سیستم پیامکی خود برای ارسال پیام‌های آموزش و توصیه‌های ترافیکی استفاده کنند که این مهم به نوبه خود می‌تواند ارتقای فرهنگ ترافیکی را در جامعه موجب شود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول