اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

هنرمندان متعهد دینی، آثار ماندگار به جا می‌گذارند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: هنرمندان متعهد دینی آثار ماندگار به جا می‌گذارند.

هنرمندان متعهد دینی، آثار ماندگار به جا می‌گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم وارش، سید محمد حسینی در اختتامیه هفمین جشنواره ملی فیلم کوتاه وارش اظهار داشت: اگر چه هنر سینما از زمان شاه قاجار به صورت سرگرمی وارد کشور شده و جنبه درمان و تسکین موقت مخرب همانند موادمخدر برای مردم داشته، ولی امروزه هنر ایرانی دارای محتوی بسیار اثرگذاری بوده که ثابت کرده آموزه‌های الهی و معنوی قابل ارائه در سینما است.

وی افزود: هنرمندان از تاریخ و مشاهیر ما الهام جسته و آثار ارزنده‌ای ارائه کردند، ثابت شده حتی کسانی که معتقد بودند هنر تنها باید زیبا و بدون هدف باشد در عمل از سینما برای اهداف بزرگ خود کمک گرفتند از جمله فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر(ص) که توسط استکبار جهانی برای تضعیف دین اسلام تهیه شده است.

حسینی بیان داشت: اخیرا صهیونیست‌ها اقدام به ساخت فیلم دیگری علیه کشور ایران کردند تا مردم مسلمان ایران را تندخو و خشن معرفی کنند، وظیفه هنرمندان ما ساخت فیلم‌هایی است که به جهانیان نشان دهد مردم ایران دارای خصلت نیکو و ارزش انسانی هستند.

این مسئول بیان داشت: هنرمندانی که در مسیر درست حرکت می‌کنند و دارای نفس مطمئنه هستند آثار آنها ماندگار و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: باید از این فرصت‌های ایجاد شده  استفاده شود، اساتید جوانان را آموزش داده و با ارزیابی آثار آنها از سوژه‌های فراوان موجود بهره بگیرند و اهداف عالی  را دنبال کنند.

حسینی تصریح کرد: به جای اینکه هنر به سمت ابدائی‌نگری حرکت کند به سمت فرهنگ بومی، ملی و اسلامی حرکت کند.

وی بیان داشت: اگرچه دشمن سعی دارد با تهیه فیلم‌های مبتذل نگذارد صدای اسلام به کشورهای دیگر برسد و با قطع برنامه‌های شبکه‌های کشور ما مانع صدور پیام انقلاب و اسلام می‌شود، ولی مطمئن باشد ما از ابزارهای مختلف دیگر استفاده کرده و اسلام را گسترش خواهیم داد.

این مسئول ضمن تشکر از نمایندگان بابل که نگاه فرهنگی و هنری دارند اذعان داشت: هرجا امور اقتصادی و اجتماعی دچار مشکل باشد فرهنگ، به خصوص فرهنگ اصیل بومی و اسلامی می‌تواند راه را باز کرده و کمک کار باشد.

انتهای ‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول