اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

آموزش و پرورش برای نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی توانمند ورود یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: سازمان آموزش و پرورش در تحقق مطالبه به حق ولایت فقیه باید با نگاهی هوشمندانه در راستای درآمیختگی آموزه‌های دین مبین اسلام در زندگی نسل جوان ایران اسلامی توانمند ورود پیدا کند.

آموزش و پرورش برای نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی توانمند ورود یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش تویسرکان در پژوهش‌سرای رضی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در نشست با دانش‌آموزان و دانشجویان در خراسان شمالی اظهار داشت: تردید نداریم آنچه موجبات نگرانی و دغدغه خاطر رهبری را سبب شده است نشان از نارضایتی ایشان از وضعیت و شرایط موجود جامعه امروز دارد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش مکلف هستند فرامین رهبری را با ورودی کارشناسانه در برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی به کار بندند، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد زیرساختی در تربیت و تعلیم جامعه هدایت متعالی دینی را با سیاست‌گذاری‌های بنیادی و کلان خود تلفیق و در بدنه جامعه هدف نهادینه کند.

فرماندار شهرستان تویسرکان سبک و نوع زندگی در حوزه فردی و اجتماعی را وابسته به نوع نگاه، اعتقاد و باور انسان خواند و افزود: دقت نظر و توجه آگاهانه و مدبرانه بر گزینش شیوه زندگی به عنوان راهبرد حرکتی مستمر به سوی آینده‌ای روشن و موفق لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در راستای نهادینه کردن سبک زندگی دینی اسلامی در کشور جایگاهی ویژه دارد، ابراز داشت: در سال‌های اخیر این سازمان حرکت‌های امیدبخشی را آغاز کرده است اما ما نباید به وضع موجود قانع باشیم.

رضانیا تأکید کرد: سازمان آموزش و پرورش در تحقق خواسته و مطالبه به حق ولایت فقیه باید با نگاهی تحلیل‌گر، کارشناسی ‌شده و هوشمندانه در راستای تزریق و درآمیختگی آموزه‌های دین مبین اسلام در تمام لایه‌های زندگی اجتماع نسل جوان، نوجوان و به ویژه کودکان ایران اسلامی توانمند ورود پیدا کند چراکه شاکله شخصیتی آینده‌سازان هر ملتی در کودکی شکل می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه همه ما مکلف هستیم به عنوان جامعه ولایت‌محور به آنچه مقام معظم رهبری تأکید دارند توجه و عمل کنیم، گفت: تک تک افراد جامعه ایران اسلامی باید نگرش و روش‌ کاربردی در زندگی شخصی و اجتماعی خود را واکاوی و تلاش کنیم مطابق با سبک زندگی اسلامی، علوی و نبوی گام برداریم.

فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: در این برهه از زمان با استفاده بهینه از فرصت‌ها و ابزارها و فناوری نوین تکنولوژی باید حرکتی متحد و همگانی را در فراگیری عمیق احکام دینی در اعمال و رفتارهای خود آغاز کنیم نباید نسبت به این مهم غافل و بی‌توجه ‌باشیم چراکه دشمن درصدد است مدل‌های تدوینی غرب را بر خانواده اسلامی ما حاکم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: موفقیت‌های آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف مرهون همت وافر و بی‌وقفه خانه و مدرسه است و دیگران نباید تلاش کنند با اهداف خاص آن را به نام خود ثبت کنند.

رضانیا ضمن تقدیر از اهتمام دانش‌آموزان نخبه فناوری نانو «سمیه کزازی» و «سمیرا کزازی» به خاطر کسب رتبه دوم جشنواره فناوری نانو کشوری، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به ‌ویژه در شهرستان بسترسازی زمینه‌های ایجاد اعتماد به نفس، عزتمندی و نشاط برای شکوفایی خلاقیت و به‌ فعل رساندن نبوغ نهفته نسل پویای دانش‌آموزی و دانشجویی است.

وی در پایان تأکید کرد: سعی خواهیم کرد با اولویت‌بندی برنامه‌ها و توان موجود شهرستان در راستای ارتقای نخبگان علمی در مقاطع متفاوت تحصیلی اقدام کنیم. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول