اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

عید قربان روز بندگی خالص معبود است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: عید قربان روز رهایی از نفس و شکوفایی ایمان، عبادت و بندگی خالص معبود و اطاعت کامل از خالق یکتاست.

عید قربان روز بندگی خالص معبود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه عید قربان روز پیروزی انسان در برابر شیطان و عید بندگی و گذشتن از خویشتن در مقابل معبود است،‏ اظهار کرد: عید قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که موجب وحدت هر چه بیشتر مسلمانان می‌شود.

وی با بیان اینکه عید قربان عید عزت و وحدت مسلمانان و موج ترس دشمنان از اسلام است، تصریح کرد: عید قربان روز شکرگزاری به درگاه خدا به خاطر بزرگانی چون حضرت ابراهیم (ع)، اسماعیل (ع)، خدیجه کبری، سالار شهیدان، امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بهترین و زیباترین ذکرها یاد خدا است خاطر‌ نشان کرد: باید قدر این عید و روز بزرگ را بدانیم و از آن درس فداکاری، ایثار و گذشت را بیاموزیم، افرادی که توانایی دارند به شکل‌های مختلف به قشر ضعیف جامعه کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به مسائل پیش آمده بین قوای سه‌گانه در چند روز اخیر گفت: مسئولان نباید با نامه‌نگاری و رسانه‌ای کردن اختلافات خود بهانه به دست دشمن بدهند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: رؤسای قوا با توجه به پایان دولت دهم باید این دولت را همراهی کنند تا دولت تا پایان کار خود با سلامت از این مقطع زمانی عبور کند.

وی با اشاره به مشکلات گرانی و تورم تصریح کرد: مبارزه با گرانی و ایجاد اشتغال که امروز به یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم تبدیل شده است باید در رأس کار رؤسای سه قوه قرار گیرد.

امام جمعه اراک افزود: تلاش بری حل مشکلات مردم به ویژه گرانی امری ضروری است که می‌طلبد قوای سه‌گانه با تعامل و حمایت از یکدیگر بکوشند آنها را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود، گفت: مسائل حاشیه‌ای آنقدر مهم نیست که وقت و توان مسئولان را بگیرد مردم ظرفیت و تحمل مسائل کوچک را دارند اما شایسته نیست با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای موجب سوء‌استفاده دشمنان شد.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه اعتبار مردم به دوستی، صفا و صمیمیت است تصریح کرد: سر موارد جزئی نباید مسائل را بزرگ کرد چرا که بزرگ کردن مسائل کوچک به ضرر است؛ انتظار داریم مسئولان تا آخرین لحظه عاشقانه برای ملت خدمت کنند شادی را از دشمن بگیرند، آب به آسیاب دشمن نریزند و به وحدت مردم خدشه وارد نکنند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول