اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هزاران نفر از مردم قم و زائران

نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اقامه شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور با حضور هزاران نفر از مردم قم و زائران کریمه اهل بیت (ع) نماز عید قربان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و همچنین مسجد مقدس جمکران اقامه شد.

نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همزمان با روز عید قربان و همگام با سایر شهرهای کشور، مردم شریف استان قم و زائرانی که از سراسر ایران امروز در قم حضور داشتند، نماز عید قربان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اقامه شد.

امروز و در هوای بارانی قم، مردم ولایتمدار این شهر و زائران کریمه اهل بیت (ع) از ساعت هفت صبح در بخش‌های مختلف حرم مطهر فاطمه معصومه (س) و صحن‌های مجاور حضور یافتند تا طبق برنامه زمان‌بندی شده ساعت 8 صبح نماز عید قربان را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم برپا دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه‌های نماز با تاکید بر رعایت تقوای الهی به ویژه در ایام عید خاطر نشان کرد: عید قربان در واقع روز تعبد محض و تجلی تسلیم در برابر فرمان الهی است و حضرت ابراهیم(ع) در این روز توانست از آزمونی سخت، سربلند و پیروز بیرون آید بنابراین ما نیز باید از خداوند بخواهیم که در امتحان‌های سخت پیروز شویم.

وی افزود: خدای متعادل اعتدال را می‌پسندد و بندگان را نیز به همین مسئله امر می‌کند اما مشاهده می‌شود که برخی در ایام سوگواری به شادی می‌پردازند و خود را از برنامه‌های سازنده عزاداری محروم می‌کنند و در مقابل نیز کسانی هستند که شیفته اشک و ماتم بوده و در تمام طول سال بهانه‌ای برای عزاداری پیدا می‌کنند و اگر مناسبتی نیز وجود نداشته باشد مسائلی را می‌سازند.

سعیدی در خطبه دوم نیز با اشاره به نامه‌نگاری‌های اخیر سران قوا گفت: امروز رهبری فرزانه و زمان‌شناس داریم که رهنمودهای او چراغ راه همه ماست به همین دلیل از مسئولان نظام می‌خواهیم حول محور ولایت اجتماع کرده و از هر سخن و عملی که به سود دشمن و ضرر مردم تمام می‌شود جداً پرهیز کنند.

نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خیل عظیم عاشقان و دلسوختگان مکتب ناب اهل بیت (ع) اقامه شد و زائران در کنار اقامه نماز امام زمان (عج)، نماز بندگی و اطاعت خداوند در روز قربان را نیز باشکوه هر چه تمام برپا داشتند.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول