اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

وظیفه ملت ایران حمایت از ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: امروز هم همه ما وظیفه داریم با حمایت همه‌جانبه و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری زمینه استقرار حکومت عدالت‌گستر مهدوی را فراهم کنیم تا رستگار شویم.

وظیفه ملت ایران حمایت از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با استناد به آیات و روایات و با اشاره به مسئله انفاق در اسلام و تبریک عید قربان اظهار داشت: عید قربان یعنی قربانی کردن هواهای نفسانی و درونی که در انسان وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خالق هستی و کسب رضایت خداوند متعال همچنانی که حضرت ابراهیم برای اجرای دستور حضرت حق حاضر می‌شود و حب به فرزند را قربانی کند تا بتواند رضایت پروردگار عالمیان را کسب کند و ما هم باید با کنترل هوای نفس، سعادت را کسب کنیم.

موسوی بیان داشت: عید قربان روزی است که مردم  به یاد اموات و گذشتگان خود با قربانی کردن به فقرا و مستمندان توجه می‌کنند و این یعنی کمک و انفاق به دیگران و عمل به احادیث به ویژه حدیث مشهور امام باقر (ع) است که می‌فرماید، «خداوند قربانی کردن و اطعام دادن را دوست دارد».

امام جمعه موقت کوهبنان با اشاره به‌ دهه ولایت افزود: از نظر مکتب تشیع هیچ عیدی با اهمیت‌تر و گرامی‌تر از عید غدیر وجود ندارد، زیرا در این روز پیامبر گرامی اسلام (ص) به دستور خداوند در حجة‌الوداع وصی و جانشین خود را معرفی و بر بحث ولایت و رهبری جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی ابراز داشت: طی یک ‌هزار و 400 سال گذشته هر جا که ولایت و رهبری حضوری چشمگیر و پررنگ داشته دشمنان اسلام و قرآن عقب‌نشینی کرده‌اند پس امروز هم همه ما وظیفه داریم با حمایت همه‌جانبه و پیروی از فرمایشات و معنویات مقام معظم رهبری زمینه استقرار حکومت عدالت‌گستر مهدوی را فراهم کنیم تا رستگار شویم.

موسوی به سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: این بزرگوار در سن هشت سالگی به امامت رسید و مدت 33 سال رهبری و زعامت جامعه اسلامی را بر عهده داشت و زیر نظر و مراقبت متوکل عباسی بود تا اینکه مظلومانه و غریبانه این امام بزرگوار را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول