اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید قربان لنده:

مسئولان به جای حاشیه‌‌پردازی به فکر مشکلات مردم باشند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز عید قربان لنده گفت: امروز در این برهه از فشارها و تحریم‌ها مسئولان باید با پرهیز از ورود به حاشیه‌ها به فکر اقتصاد و دغدغه‌های مردم باشند و از اختلاف‌افکنی در کشور پرهیز کنند.

مسئولان به جای حاشیه‌‌پردازی به فکر مشکلات مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این روز اظهار داشت: عید قربان روز قربانی هوای نفس و شیطان برابر خداوند و اهل بیت (ع) است.

وی افزود: قربانی کردن در این روز با برکت اجر و ثواب بسیار داشته به گونه‌ای که مولای متقیان حضرت علی (ع) فرمودند «اولین قطره خونی که از قربانی به زمین ریخته می‌شود صاحبش آمرزیده می‌شود».

خطیب نماز عید قربان لنده در ادامه با اشاره به میلاد امام هادی (ع) گفت: در عصر امام هادی (ع) آن‌چه باعث عدم انسجام میان مسلمانان شده بود به وجود آمدن مکاتب مختلف و کشمکش آراء و عقاید خلفا و اندیشمندان بوده است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: بخش مهمی از مکتب تربیتی امام هادی (ع) مبارزه با گروه‌ها و فرقه‌ها و عقاید مختلفی بود که در جامعه به وجود آمده بود.

وی با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده گفت: فهمیده‌ها شهید شدند تا راز خون دادن و ایثار را به جوانان و نوجوانان بفهمانند.

امام جمعه لنده افزود: گردش خون در رگ‌های انسان شیرین است اما ریختن آن به پای محبوب و اهل بیت (ع) و خدا شیرین‌تر از آن می‌باشد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی یادآور شد: شهدا امروز به جوانان ما می‌گویند ما در جنگ سخت پیروز شدیم نکند شما در جنگ نرم شکست یا فریب انحراف شیطان را بخورید.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم روز عرفه  افزود: آن‌چه مورد تأکید ملت‌های مسلمان قرار گرفته پشتیبانی از ملت‌های مظلوم و مسلمان به خصوص سوریه است.

خطیب نماز عید قربان لنده گفت: ما طرفدار مردم سوریه بوده و با دخالت‌ها و تحریک‌های خارجی در آن کشور مخالف هستیم.

وی افزود: ماجرای سوریه انتقام‌گیری سه دهه ایستادگی به تنهایی در برابر اسرائیل غاصب و دفاع از گروه‌های مقاومت در فلسطین است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به قطع شدن شبکه‌های ماهواره‌ای ایران در خارج از کشور به دست ایادی استکبار گفت: قطع 19 شبکه ایرانی نمادی از شعار حقوق بشر، آزادی جریان اطلاعات و آزادی بیان آمریکا و ایادی استکبار است.

وی یادآور شد: قطع شبکه‌های ایران نشان از قدرت فرهنگی و مبارزه موفق جنگ نرم ایران اسلامی و تأثیر عظیم فرهنگی ایران بر مردم جهان دارد.

خطیب نماز عید قربان لنده در ادامه حفظ وحدت را اصلی‌ترین نیاز کشور خواند و گفت: اگر کوچک‌ترین خدشه‌ای به وحدت ملت وارد شود ضررهای جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: پیروی از ولایت عامل اصلی وحدت بوده و کسی که دلش برای بیگانه می‌تپد غیر خودی بوده و دغدغه وحدت و کشور را در سر نمی‌پروراند.

وی به نامه‌نگاری اخیر بعضی از مسئولان اشاره کرد و گفت: این نامه‌نگاری‌ها به صلاح کشور نبوده و بنا به فتوای برخی از مجتهدان نامه‌نگاری‌های تنش‌زا در کشور حرام است.

امام جمعه لنده افزود: امروز در این برهه از فشارها و تحریم‌ها مسئولان باید به فکر اقتصاد و دغدغه‌های مردم باشند و از اختلاف‌افکنی در کشور پرهیز کنند.

انتها پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول