اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

آزاد سازی کودک 7 ساله از چنگال آدم‌ربایان در زاهدان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان گفت: توسط مأموران پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان، کودکی هفت ساله از چنگال آدم‌ربایان در زاهدان رهایی یافت.

آزاد سازی کودک 7 ساله از چنگال آدم‌ربایان در زاهدان

محسن عطار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در تشریح این عملیات رهاسازی آدم‌ربایی اظهار داشت: برابر اعلام اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی، در ساعت 15 مورخ 18 مهرماه امسال کودکی هفت ساله به نام «امیر یزدان جامی» از حوزه کلانتری 19 زاهدان و از محل پارک فرهنگیان مفقود شده بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام‌گرفته و تماس افراد ناشناس، مشخص شد که کودک نامبرده توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره‌ای ربوده شده و چندین مرحله با خانواده کودک تماس و درخواست وجه نقد کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان‌‌وبلوچستان ادامه داد: اقدامات اولیه از سوی مأموران پلیس آگاهی استان انجام و پس از اقدامات فنی، چهار نفر به هویت «محمد اربابی فرزند غلام، زهره شیری فرزند اسحاق، بهناز (افروز) نارویی نصرتی» در تاریخ 25 مهرماه امسال در زاهدان دستگیر و بر حسب دستور مرجع قضایی روانه زندان شدند.

عطار اضافه کرد: متعاقب آن، ربایندگان با تلفن‌های اعتباری و به صورت یادداشت نامه، خانواده ربوده شده را تهدید و اعلام کردند در صورت عدم پرداخت پول، کودکشان را به قتل خواهند رساند.

وی گفت: در این راستا، اقدامات بسیار وسیعی برای شناسایی ربایندگان انجام شد، تا اینکه چهارشنبه شب و روز گذشته (پنج‌شنبه)، یک نفر از ربایندگان برای دریافت وجه نقد در قبال رهایی ربوده شده، تماس برقرار کرده که در یک عملیات غافلگیرانه شخصی به نام «نصرالله شه‌بخش (صراف)» دستگیر و متعاقب آن عامل اصلی آدم‌ربایی به نام «نظر قنبرزهی فرزند فقیر» دستگیر می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد کودک هفت ساله به خارج از شهرستان زاهدان انتقال و در ارتفاعات «چاه زرد و دومک» نگهداری می‌شود. به همین منظور تعداد پنج اکیپ از گردان 105 و پنج اکیپ از پرسنل پلیس آگاهی استان به سرپرستی اینجانب به ارتفاعات «دومک» عزیمت کردند.

عطار افزود: با استفاده از یک فروند بالگرد و شناسایی منطقه موصوف، یک دستگاه خودروی پژوی 405 نقره‌ای که از آن در ربایش کودک استفاده شده بود، توقیف و گروگان در ساعت 18 مورخ چهارم آبانماه جاری در ارتفاعات و منطقه صعب‌العبور آزاد و به همراه متهمان و خودرو به زاهدان منتقل می‌شود.

وی گفت: امیر یزدان جامی صحیح و سلامت و بدون هیچگونه تلفات و پرداخت وجهی تحویل خانواده‌اش شد و به آغوش گرم والدینش بازگشت.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول