اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد

کاهش وقوع سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی طی 2 سال گذشته

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی 2 سال گذشته شاهد کاهش جرایمی چون سرقت مسلحانه، قتل، اقدامات تروریستی و آدم‌ربایی در سطح کشور بوده‌ایم.

کاهش وقوع سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی طی 2 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی در قم اظهار کرد: حضور پرسنل نیروی انتظامی و فرماندهان در محضر علما فرصتی مغتنم برای علم‌آموزی و کسب فیض است.

وی افزود: امنیت واقعی که زیرساخت رفاه و عدالت محسوب می‌شود، ریشه در ایمان داشته و برقراری امنیت بدون در نظر گرفتن این مهم امکان‌پذیر نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این نهاد به منظور بصیرت‌افزایی و آگاهی پرسنل گفت: این کار از نخستین مراحل جذب نیرو صورت گرفته و در ادامه نیز برنامه‌هایی برای تمام فرماندهان نیروی انتظامی در مرکزی در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته این گونه برنامه‌ها در تمام استان‌ها اجرا شده و اساتیدی از قم و سایر استان‌ها به تمام نیروها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

احمدی‌مقدم با اشاره به یکسان‌سازی رفتار پلیس در همه ابعاد بیان داشت: آثار عملی این مسئله در سالم‌سازی محیط به خوبی دیده می‌شود و نتایج درخشانی حاصل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: جرایم خشن و ناامن کننده در سال‌های اخیر کاهش یافته و این در حالی است که افزایش روند جرایم در تمام کشورها امری طبیعی محسوب می‌شود.

وی افزود: مسائلی چون افزایش جمعیت و شهرنشینی در بیشتر شدن جرایم تأثیر مستقیم دارند، اما طی سال‌های اخیر به ویژه دو سال گذشته شاهد کاهش جرایمی چون سرقت مسلحانه، قتل، اقدامات تروریستی و آدم‌ربایی در سطح کشور بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم از کاهش 50 درصدی شهدای نیروی انتظامی در سال گذشته خبر داد و گفت: در بعد نظم ترافیکی نیز با وجود 24 میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور، آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از این مسئله با سال‌هایی که میزان خودروها بسیار کمتر بود، برابری کرده و حتی کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر پاسخگویی به موقع پلیس در مورد مشکلات امنیتی و انتظامی جامعه عنوان داشت: در سال‌های اخیر به واسطه تحریم‌هایی که صورت گرفته، نیروی انتظامی کشور به خودکفایی در ساخت همه نرم‌افزارهای لازم دست یافته و در این زمینه نسبت به کشورهای همسایه در رتبه بالاتری قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون در همه روستاهای مرزی کشور امنیت بالایی حاکم است و در حوزه اخلاق نیز با توجه به نگرانی‌هایی که علما و متدینین دارند، نیروی انتظامی فعالیت می‌کند هر چند با برخی مشکلات در این زمینه روبه‌رو است.

احمدی‌مقدم با اشاره به فضای جهانی‌سازی فرهنگی و تهاجم شبکه‌های ماهواره‌ای به خانواده‌ها بیان داشت: امروز شاهد کاهش مشکلات ناشی از فعالیت گروه‌های فساد هستیم و در واقع می‌توان گفت تا حد زیادی این گروه‌ها مهار شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توان نیروی انتظامی بیشتر از اقدامات صورت گرفته است گفت: تا این جای کار نیز با توجه به حجم گسترده تلاش دشمنان، آثار مورد نظر آنها ظاهر نشده و این امر به واسطه توفیق و عنایات الهی حاصل شده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول