اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان اعلام کرد

کشف 20 کیلومتر خط انتقال سوخت قاچاق‌/انهدام باند آدم‌ربایی مدرن

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی پرسنل پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان و با انجام کار اطلاعاتی، بیش از 10شبکه لوله انتقال سوخت قاچاق در ساحل گچین به طول جمعاً 20 کیلومترکشف شد.

کشف 20 کیلومتر خط انتقال سوخت قاچاق‌/انهدام باند آدم‌ربایی مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اصغر قطب‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح این پرونده اظهار داشت: قاچاقچیان با استفاده از خطوط انتقال با لوله‌های چهار اینچی که در زیرزمین جاسازی شده بود سوخت را به ساحل رسانده و به قایق‌ها و شناورها منتقل می‌کردند.

وی تصریح کرد: با شناسایی این شبکه، عوامل آن دستگیر و تمام وسایل به کار رفته در تاسیسات زیرزمینی جمع‌آوری شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در همین راستا به کشف 3 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مدت شش ماهه امسال توسط مجموعه انتظامی استان اشاره کرد و بیان داشت: پلیس آگاهی‌ در این مدت 22 فقره پرونده بالای 100 میلیون تومان در بخش قاچاق کالا تشکیل داده است که در مجموع ارزش ریالی پرونده‌ها بالغ بر520 میلیارد ریال بوده است.

* دستگیری باند مدرن آدم‌ربایی

قطب‌زاده در ادامه به شناسایی و دستگیری باند حرفه‌ای آدم‌ربایی اشاره کرد که با شگرد خاصی از طریق اینترنت و ایمیل قصد اخاذی داشتند.

به گفته وی در این ‌ارتباط‌ فردی طی دو فقره آدم‌ربایی، دو نوجوان 9 و 11 ساله را که از تمکن مالی برخوردار بودند   شناسایی و به کمک همدست خود به بیابان‌های اطراف منتقل می‌کرد.

وی ادامه داد: آدم‌ربا که با زیرکی خاصی حتی ارتباط با همدست خود را نیز بدون هر گونه نام و نشان مشخصی تعریف کرده بود، از طریق کافی‌نت به پدر گروگان‌ها پیام می‌داد و با قرار دادن آدرس ایمیل درخواست در مجموع 600 میلیون ریال از والدین گروگان‌ها در دو فقره آدم‌ربایی داشت.

قطب‌زاده با تاکید بر اینکه‌ این آدم‌ربا با وجود سواد کم از تسلط کافی کار با کامپیوتر برخوردار بود، با یک دستگاه پراید نقره‌ای سوژه‌های خود را از منطقه گلشهر انتخاب و با کمک همدست خود پس از اغفال بچه‌ها، اقدام به ربودن و انتقال به بیابان‌های اطراف می‌کرد که این امر شناسایی و ردیابی را از پیچیدگی خاصی برخوردار کرده بود.

این مقام انتظامی یادآور شد: در این ارتباط هر دو گروگا‌ن از غفلت نگهبان خود که فردی معتاد و کارتن‌خواب بود استفاده و موفق به فرار شدند و پس از انجام کار اطلاعاتی متهم اصلی شناسایی و دستگیر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع‌بندی عملکرد شش ماهه پلیس آگاهی با بیان اینکه در مجموع 64 درصد جرایم مرتبط با آگاهی کشف شده است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط صددرصد پرونده سرقت‌های به عنف، 108درصد پرونده‌های آدم‌ربایی، 91 درصد پرونده‌های تجاوز به عنف، 79درصد سرقت مغازه، 64 درصد سرقت منزل، 81 درصد کیف‌قاپی، 86 درصد سرقت خودرو، 145درصد سوخت قاچاق، 26درصد باندهای قاچاق کالا و 38 درصد مشروبات الکلی کشف شده است.

* ردپای آشکار مشروبات الکلی در قتل‌های عمد

رئیس پلیس آگاهی استان در بخش انتهایی سخنان خود با اشاره به وقوع 21 فقره قتل که طی آن دو زن و 19مرد به قتل رسیده‌اند بیشترین وقوع قتل را مربوط به شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و میناب عنوان کرد و گفت: نزاع و درگیری در حین مستی بیشترین دلایل وقوع قتل بوده‌اند که در غالب آنان حمل سلاح سرد نقش عمده‌ای داشته است.

قطب‌زاده در پایان با اشاره به برنامه‌های پلیس آگاهی در هفته ناجا از تشدید گشت‌های آشکار و پنهان، کنترل مضاعف مجرمین، اجرای طرح سه روزه مبارزه با سارقین، انجام خدمات مضاعف مرتبط با پلیس آگاهی از جمله انگشت‌نگاری و سوء پیشینه و همچنین پاسخ به استعلام‌ها را به عنوان اهم برنامه‌های هفته ناجا نام برد.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول