اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد

افزایش کشف اختلاس و آدم‌ربایی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان فرماندهی انتظامی مازندران گفت: پلیس مازندران در اختلاس، قتل و آدم‌ربایی 65.5 درصد افزایش کشف داشت.

افزایش کشف اختلاس و آدم‌ربایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران عصر امروز به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران گفت: برای افزایش کشف جرم در سال‌جاری طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی زیادی را برنامه‌ریزی کرده و معتقدیم که کشف جرم به‌ موقع به‌ عنوان یک عامل پیشگیری محسوب می‌شود.

* در سرقت‌ها افزایش کشف داریم

وی افزود: هر اندازه که بتوانیم در کشف جرم موفق عمل کنیم، به همان میزان در پیشگیری از ارتکاب جرم مداخله کرده‌ایم چراکه کشف به موقع جرایم از تکرار آن و یا ترغیب سایر افراد بزهکار جلوگیری می‌کند.

عظیمی اضافه کرد: آمار کشفیات در سال‌جاری توسط پلیس آگاهی استان 28 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد و در زمینه انواع سرقت‌ها نسبت به سال گذشته در همین زمان 28 درصد افزایش کشف داریم که این امر نشان‌دهنده آن است که با توجه به عدم افزایش نیرو و تجهیزات ما توانستیم اهدافمان را دنبال کرده و ضریب کشف جرم را افزایش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان سربازان ولایت وظیفه داریم برای احقاق حق مردم قدم برداریم، تصریح کرد: هیچ مجرمی نباید از عدالت اجتماعی و کیفر قضایی در امان بماند.

* در کشف اختلاس، قتل و آدم‌ربایی 65.5 درصد افزایش کشف داشتیم

این مقام امنیتی گفت: در کشف جرایمی نظیر کلاهبرداری، اختلاس، قتل و آدم‌ربایی در قیاس با سال گذشته 65.5 درصد افزایش کشف داشته و تردیدی نداریم که مشارکت مردمی یکی از قوی‌ترین پشتوانه‌های اجتماعی برای تولید حفظ امنیت بوده و بخش قابل توجهی از موفقیت‌های ما در ماموریت‌های مختلف، نشات گرفته از همین مشارکت‌های مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث مشارکت مردمی در همکاری با پلیس اظهار داشت: مردم نقش کلیدی در دستیابی پلیس در اهداف امنیتی و ایجاد آرامش در سطح کشور دارند و ما درصدد افزایش این دامنه ارتباط با مردم بوده و در این راه تلاش‌مان بر این قرار گرفته است تا با اطلاع‌رسانی اصولی بتوانیم مشارکت آگاهانه مردم را به دست بیاوریم.

* جلوگیری از سرقت و ایجاد شرایط امنیت فیزیکی مناسب

عظیمی درباره برنامه‌های آموزشی پلیس آگاهی استان گفت: در بحث آموزش مردم و برای تحقق فرایند امنیت پایدار آموزش همگانی را در سطح وسیعی دنبال کردیم که بخشی از این برنامه‌ها مربوط به دستگاه‌های دولتی بوده و کارشناسان آگاهی با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه آموزش تخصصی در زمینه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده که از جمله آن می‌توان حضور در بانک‌ها، ادارات آموزش سرپرستی شعب بانک‌ها و در بحث پیشگیری مقابله با جعل و کلاهبرداری و اختلاس نیز جلسات آموزشی و تخصصی مداوم را با مجمع امور صنفی برگزار کردیم.

وی افزود: برای جلوگیری از سرقت و ایجاد شرایط امنیت فیزیکی مناسب برای اماکن تجاری نیز جلساتی را با کارکنان دخانیات، سازمان صنایع و معادن و تجارت، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی شرکت تولید و توزیع برق و ... برگزار کردیم.

* افزایش ضریب دانش انتظامی

عظیمی همچنین گفت: در ارتباط با افزایش ضریب دانش انتظامی اقشار جوان و افزایش سطح اطلاعات عمومی آنها در رابطه با جرایم اجتماعی توانستیم با برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگی با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در مراکز آموزشی و دانشگاهی و مدارس حضور پیدا کرده و با هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با خانواده‌های آنان هم جلسات مشابهی در راستای ارتقای سطح آگاهی آنان داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود بیشترین ارتکاب جرم را بین سنین 15تا 22 سال اعلام کرد و گفت: در زمینه آگاهی‌رسانی با مردم، پلیس آگاهی استان هم از طریق استفاده از فضاهای مجازی و هم از طریق چاپ بنر و بروشورهای آموزشی و نصب آن در اماکن خاص از جمله بانک‌ها فعالیت‌های مناسبی را انجام دادیم و در همین راستا نیز با همکاری صدا و سیما، کارشناسان آگاهی در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شده و به سئوالات مردم پاسخ می‌دهند.

* آمادگی پلیس آگاهی برای پاسخگویی به مردم

این مقام مسئول از آمادگی پلیس آگاهی برای پاسخگویی به مردم به صورت چهره به چهره خبر داد و توصیه کرد: مردم حتماً آموزش‌های پلیس را جدی بگیرند و از این طرز تفکر که قرار است همیشه اتفاق برای دیگران بیفتد پرهیز کرده و نگاهشان اینطور باشد که هر فردی از آحاد جامعه می‌تواند در شرایط مکانی و زمانی خاص مورد هدف افراد سودجو قرار گیرد.

عظیمی در پایان یادآور شد: مردم باید پلیس خود باشند و تمهیدات لازم انتظامی را برای خود بیاندیشند و همین مشارکت مردم با پلیس به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم درباره کاهش آمار جرایم نقش بسیار مهمی دارد و البته جلب مشارکت مردمی نیازمند اعتماد مردم به پلیس است.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول