اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌ مقام وزیر کشور:

کاهش 20 درصدی طلاق در طرح خانواده پایدار هدفگذاری شده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: چشم‌انداز طرح خانواده پایدار کاهش 20 درصدی طلاق تا سال 92 است.

کاهش 20 درصدی طلاق در  طرح خانواده پایدار هدفگذاری شده است

علیرضا افشار در حاشیه بازدید از نمایشگاه رنگین‌کمان لحظه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طرح خانواده پایدار در خراسان‌رضوی به مدت سه سال در حال اجرا است.

وی افزود: به صورت تقریبی در اجرای طرح خانواده پایدار 70 درصد پیشرفت داشته‌ایم؛ اجرای این طرح آزمایشی رقم بالایی را به خود اختصاص داده و تا این مرحله 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

افشار با اشاره به برنامه‌های این طرح گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در مقطع سوم متوسطه، بحث مشاوره برای محاکم قضایی خانواده، مسئله آموزش‌های ابتدایی ازدواج و همچنین طرح مطلع مهر برای آموزش‌های ضروری پس از ازدواج از محورهای این طرح به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر در ارزیابی و نتایج نهایی طرح خانواده پایدار به دستاوردهای مثبت رسیدیم این طرح به شکل ملی در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود.

قائم‌ مقام وزیر کشور ادامه داد: طرح خانواده پایدار موفق بوده اما نیازمند تلاش و کار بیشتر است؛ بازدهی بالای این طرح نیازمند تقویت بخش کارشناسی، تخصصی و ممارست در این مسیر است.

افشار با اشاره به چشم‌انداز طرح خانواده پایدار گفت: مهم‌ترین دستاورد این طرح کاهش آمار طلاق است به گونه‌ای که تلاش‌هایی در راستای کاهش 20 درصدی آمار طلاق در سال 92 به منظور رسیدن به چشم‌انداز این طرح در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح باید نگاه جدی در بحث آموزش‌های خانواده و آموزش مهارت زندگی داشت تا نتایج مثبت را در انتها شاهد باشیم.

افشار در خاتمه خواستار تعامل بیشتر اندیشمندان، صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برای نظارت و اثربخشی بیشتر طرح خانواده پایدار شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول