اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای برنامه خانواده پایدار در سال نخست

کاهش 10 درصدی طلاق در خراسان‌رضوی هدف‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار خراسان‌رضوی گفت: با طراحی برنامه خانواده پایدار برای خراسان‌رضوی، در سال اول و با اجرای کامل طرح کاهش 10 درصدی طلاق هدف‌گذاری شد.

کاهش 10 درصدی طلاق در خراسان‌رضوی هدف‌گذاری شد

سید هادی طالبیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با برنامه جامع خانواده پایدار اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود کشور و شرایط خاص برخی استان‌ها از جمله خراسان‌رضوی در حوزه ازدواج و طلاق و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تدابیر عالمانه در راستای ساماندهی به مسائل اصلی خانواده و ازدواج جوانان مطالعات و تحقیقات کاربردی خانواده پایدار انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با هدف ساماندهی به دو مسئله استراتژیک انباشت جوانان در آستانه ازدواج و رشد طلاق خانواده پایدار طراحی و پس از برگزاری جلسات با دستگاه‌های مسئول در این راستا اقدامات موثری صورت گرفته است.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: گروه‌های مورد حمایت طرح خانواده پایدار شامل جوانانی که در آستانه ازدواج هستند، گروهی که آمادگی ندارند و در نهایت گروهی که شامل زنان مطلقه می‌شود.

طالبیان عنوان کرد: مطالعات پشتیبان و فرآیند شکل‌گیری برنامه طرح خانواده دارای 7 محور، اطلاع‌رسانی، حساس‌سازی و آموزش عمومی، راهنمایی و مشاوره، آموزش عمومی، آموزش تخصصی و هدفمند، مداخله، حمایت اقتصادی، هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: برنامه طرح خانواده با رویکرد اساسی بهسازی فرآیندهای موجود و ایجاد فرآیندهای جدید دستگاه‌های متولی و رویکرد دینی در حوزه ازدواج و طلاق به منظور افزایش ازدواج آگاهانه، بهنگام و آسان و همچنین کاهش طلاق و آسیب‌های ناشی از آن تدوین شده است.

ناظر برنامه جامع خانواده پایدار در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طرح خانواده پایدار در خراسان‌رضوی شامل 51 طرح بوده که با مشارکت 35 دستگاه اجرایی و با اعتبار بیش از 148 میلیون ریال صورت می‌پذیرد.

طالبیان تصریح کرد: به منظور انجام مطالعات جامع، برنامه‌ریزی منسجم و انجام نظارت‌های مرحله‌ای و نهایی، واحد مطالعات، برنامه‌ریزی و نظارت بر این طرح در دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی با حضور اساتید رشته‌های علوم دینی؛ روانشناسی و مشاوره، و رشته‌های مرتبط با این طرح مستقر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع 8 فرآیند بهسازی دستگاه‌ها، فرآیند بهسازی روند بررسی مشکلات زوج‌های جوان در دادگستری از اواسط شهریورماه راه‌اندازی شد و 4 فرآیند آموزش و پرورش، دانشگاه، مرکز بهداشت و کمیته امداد امام خمینی بهسازی شده و در آبان‌ماه سال جاری به اجرا می‌رسد همچنین سه فرآیند نیروی انتظامی، بهزیستی و رسانه در حال بهسازی است و از ابتدای دی ماه سال جاری اجرایی خواهند شد.

ناظر برنامه جامع خانواده پایدار در خراسان‌رضوی تصریح کرد: با طراحی برنامه خانواده پایدار برای خراسان‌رضوی، در سال اول و با اجرای کامل طرح کاهش 10 درصدی طلاق هدف‌گذاری شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول