اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد خبر داد

توجه به مسائل فرهنگی برای جلوگیری از افزایش طلاق

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای کنیم.

توجه به مسائل فرهنگی برای جلوگیری از افزایش طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد گفت: کشور ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا آمار طلاق پایین است، ولی به عنوان یک کشور مسلمان این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی بیان کرد: نگاه مردم به طلاق نسبت به گذشته فرق کرده است، به طوری که در گذشته یک پدیده منفی به شمار می‌رفت ولی امروزه چنین نیست.

ترابی اضافه کرد: یکی از عوامل مهم در امر طلاق، مسائل فرهنگی است که باید به این موضوع توجه بیشتری شود و مسئولان مرتبط با این مسئله باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تهاجم فکری و فرهنگی غرب در طلاق تاثیر فراوانی دارد و امروز دشمنان سعی می‌کنند با پیشرفته‌ترین ابزار رسانه‌ای باورها و اعتقادات دینی را کمرنگ کنند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: از مهم‌ترین عوامل سست کننده بنیان خانواده روابط ناسالم خانوادگی، ترویج برهنگی و تشریفات غیر سالم هستند.

وی یادآور شد: آمارها در استان لرستان نشان می‌دهد که آمار طلاق افزایش یافته ولی آمار ازدواج رشدی نکرده است و این مسئله در کشور ایران اسلامی ناپسند است.

ترابی متذکر شد: از عوامل تاثیرگذار در طلاق، اعتیاد، ازدواج‌های خیابانی و مشکلات اقتصادی هستند و دانشگاه‌ها باید در زمینه تحقیق و پژوهش علل و بررسی طلاق تلاش کنند تا با داشتن آمارهای علمی، بهتر بتوان با این پدیده روبه‌رو شد.

در ادامه این جلسه رئیس دادگستری بروجرد گفت: باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا مشکلات خانوادگی را همانند سایر مشکلات دیگر تحمل کنند تا در این راستا مشکلات نیز کمتر شود.

عباس طاهری اضافه کرد: طلاق توافقی در شهرستان بروجرد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و اخلافات خانوادگی مهم‌ترین عامل طلاق است.

وی خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال صدور درخواست طلاق از سوی زوج و زوجه به ترتیب 34 و 22 درصد کاهش یافته، اما متاسفانه طلاق توافقی بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی در حسینیه اهل بیت (ع) بروجرد با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول