اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

آمارهای طلاق نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: آمارهای طلاق که سازمان ثبت احوال استان تهران اعلام کرده، نگران‌کننده است.

آمارهای طلاق نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز هم‏زمان با ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که روز ازدواج نامگذاری شده است، نخستین جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسانی شمالی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به آسیب‌‏شناسی رفتار اجتماعی مردم پرداختند و نکات بسیار دقیق و کارشناسی عالمانه را بیان فرمودند و باید با بسیج همگانی، همه آحاد جامعه در رفع آن بکوشند.

علی‏رضا قاسمی‏‌فرزاد در ادامه به ارائه آمارهایی از میزان نرخ ازدواج در استان تهران و شهرستان دماوند پرداخت و افزود: در سال 90 و در استان تهران، 101 هزار و 829 مورد ازدواج به ثبت رسیده که از این میزان، یک هزار و 569 مورد مربوط به شهرستان دماوند است.

وی بیان داشت: البته آمارهای طلاق که سازمان ثبت احوال استان تهران اعلام کرده نگران‌کننده است و باید با فرهنگ‏سازی در جهت پایین آوردن این آمار و افزایش میزان ازدواج اقدام کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به رواج فرهنگ مصرف‏گرایی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: این رفتار از نظام طاغوت بر جای مانده و باید تلاش شود تا شیوه صحیح زندگی مبتنی بر آموزه‏های اسلامی را جایگزین آن کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند به روند شکل‏گیری ستاد ساماندهی ازدواج جوانان و تشریح ساختار آن پرداخت و بیان کرد: این ستاد که از شخص فرماندار، امام جمعه، رئیس شورای شهر و دیگر اعضای مرتبط تشکیل می‏شود، سعی دارد تا با ارائه راهکارهای مناسب در جهت فرهنگ‏سازی برای تسهیل در امر ازدواج در شهرستان برنامه‏‌ریزی کند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول