اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه قزوین اعلام کرد

برگزاری نماز عید قربان در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان قزوین گفت: نماز عید قربان به امامت نماینده ولی فقیه در استان قزوین و با حضور مردم شهر قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری نماز عید قربان در قزوین

حجت‌الاسلام علی ارباب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نماز عید قربان به امامت آیت‌الله هادی باریک‌بین در مصلای مسجدالنبی رأس ساعت 7:30 برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تقارن عید سعید قربان با روز جمعه و برگزاری نماز عیدقربان، نماز جمعه این هفته برگزار نمی‌شود.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت شش صبح با خواندن دعای ندبه و قرائت قرآن‌ کریم تا ساعت 7:30 ادامه خواهد داشت.

ارباب اضافه کرد: روز دهم ذی‌الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان که به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

این مسئول بیان کرد: نماز عید قربان همزمان با سراسر کشور در استان قزوین و دیگر شهرستان‌های این استان نیز اقامه می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان قزوین با اشاره به روز عرفه عنوان کرد: روز نهم ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه است در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات رفته و به راز، نیاز و دعا می‌پردازند و پس از نماز ظهر و عصر به مکه بر می‌گردند.

ارباب با اشاره به اعمال روز عرفه تصریح کرد: اعمال این روز غسل، روزه،‌ خواندن زیارت امام حسین (ع) و دعای روز عرفه در زیر آسمان است.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) درباره روز عرفه ادامه داد: این امام فرمودند اگر شخص گناه‌کاری نتواند در شب‌های قدر از قدر و منزلت خود به نحو احسن استفاده و بهره گیرد، می‌تواند در این روز از رحمت الهی برخوردار شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول