اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر مطرح شد

دلایل افزایش قیمت لارو میگو از زبان مدیرکل شیلات بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات استان بوشهر دلایل افزایش قیمت لارو میگو در این استان را تشریح کرد.

دلایل افزایش قیمت لارو میگو از زبان مدیرکل شیلات بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیرکل شیلات استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد خشکسالی با معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بالا رفتن قیمت آب شیرین که در بخش تکثر آبزیان استفاده می‎شود موجب افزایش قیمت لارو میگو شده است.

اردشیر یاراحمدی اظهار داشت: در بخش تکثیر آبزیان نیازمند کاهش شوری آب دریا هستیم و سالانه حجم زیادی آب شیرین به وسیله تانکر به سایت‎های پرورش میگو منتقل می‎شود و در مراکزی نیز که به سیستم آب شهری وصل هستند از آب شهر استفاده می‏کنند.

وی تصریح کرد: سال به سال قیمت آب شیرین گران شده و این امر در مراکزی که با تانکر آبرسانی می‎شوند افزایش قیمت لارو میگو را به دنبال دارد.

یاراحمدی ادامه داد: همچنین نبود پوشش گیاهی در بالا دست و فرسایش بادی اثرات شدیدی بر روی سازه‎های پرورش میگو داشته است که سال به سال نیاز به لایروبی دارد و این امر هزینه‎های زیادی را می‎طلبد.

وی در ارتباط با اثرات خشکسالی بر صید گفت: شناورهایی که برای صید می‎روند اکثرا آب شیرین مورد نیاز خود را به همراه می‎برند که گرانی آب شیرین سال به سال بر روی قیمت محصول اثر واضحی داشته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: آمارهای سال گذشته بیانگر اثرات بارندگی در بالا دست و تولید و تکثیر آبزیان دریایی در دریا است و طی شش سال گذشته نشان می‎دهد که میزان صید از نظر کیفی و کمی اثرات خود را از خشکسالی گرفته است.

وی تاکید کرد: صید به نحو زیادی تحت تاثیر املاح بالادستی که با جریانات بارندگی وارد دریا شده، گذاشته است.

یاراحمدی ادامه داد: آبی که از بالادست وارد دریا می‎شود از آنجا که حامل املاح و مواد معدنی و آلی زیادی است بر روی لارو آبزیان دریایی که در ساحل در فصل بارندگی مشغول چرا هستند و برای بلوغ به دریا می‎روند اثرات زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که در فصل پاییز و بهار که فصل شکوفایی آبزیان است مواد آلی کمتری وارد دریا شود شاید تغذیه به نحو مطلوب انجام نشود و مهاجرتی که به منطقه عمیق صورت می‎گیرد موجب می‎شود تعداد کمی از لاروها زنده بمانند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول