اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه خبر داد

آماده‎سازی هزار هکتار از زیرساخت‎های سایت میگو در گمیشان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه گفت: یک‎هزار هکتار از زیرساخت‎های سایت میگو برای آبزی‎پروری در گمیشان آماده‎سازی شده است.

آماده‎سازی هزار هکتار از زیرساخت‎های سایت میگو در گمیشان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر ربیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اگر بخواهیم سایت میگوی گمیشان را توسعه دهیم باید زیرساخت انتقال آب، برق و جاده ادامه پیدا کند.

وی بر  سرعت توسعه زیرساخت‎ها برای سایت میگو تاکید کرد و بیان داشت: لازم است تا مجوزهای محیط زیست در این راستا به زودی تعیین تکلیف شود که این امر می‎تواند سهم تولیدی را تا 25 درصد افزایش دهد.

مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه با بیان اینکه آسفالت سه کیلومتر از جاده دسترسی سایت میگو نیمه‎تمام مانده است تصریح کرد: برای تغذیه میگو در کارگاه‎های عمل‎آوری نیاز به ماشین‎آلات احساس می‎شود همچنین برای حمل لارو با مشکلات زیادی مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان این مشکلات برطرف شود.

ربیعی از استاندار گلستان به پاس حمایت‎های ویژه از منطقه گمیشان قدردانی کرد و متذکر شد: برای تسهیل در وام پرورش‎دهندگان میگو نیازمند تسهیلات هستیم و اگر وام جاری برای پرورش همچنین وام زیرساخت‎ها مهیا شود تسهیل در کارها را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در صورت حمایت قادر هستیم تا تولید میگو را به مرز سه تن در هکتار برسانیم که این رقم 40 درصد بالاتر از تولید هرمزگان و برابر با استان بوشهر است چرا که سال گذشته نشان داد این منطقه استعداد خوبی برای تولید و پرورش میگو دارد.

مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه از افزایش میزان تولید میگو در استخرهای هواده خبر داد و افزود: در استخرهای هواده امکان رشد 15 درصدی تولید میگو وجود دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‎برداری از پنج پروژه شیلاتی در این منطقه امکان یک هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‎شود یادآور شد: حداقل سرمایه‎گذاری برای این پروژه‎ها 70 میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت جهاد نصر حمزه نوید به مردم منطقه و کارکنان شرکت جهاد نصر داد و اظهار داشت: مجموعه پروژه‎های آبزی‎پروری در قالب یک شرکت حقوقی به مدت یک سال به شرکت کاسپین کیان واگذار شده و محصولات میگوی این منطقه به عنوان سفید گمیشان در شرکت تهران به ثبت رسیده و 35 درصد سهام به کارکنان این مجموعه تولیدی و سازمان جهاد کشاورزی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول