اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد

تولید 8 برابری میگو در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به ظرفیت‎های خوبی که داریم تا پایان برنامه پنجم می‌توانیم تولید میگو در کشور را به هشت برابر یعنی به 48 هزار تن برسانیم.

تولید 8 برابری میگو در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، غلامرضا رازقی اظهار داشت:‌ سایت میگوی گمیشان استان گلستان می‎تواند تا 10 برابر ظرفیت فعلی توسعه ‎یابد و از 4 هزار هکتار کنونی به 40 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد:‌ میگوی پرورشی در گلستان کار نو و جدیدی است و در سال گذشته به عنوان پایلوت در استان اجرا شد که نشان داد قابلیت و ظرفیت بسیار خوبی در این بخش وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اقلیم گلستان برای پرورش میگو را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: امسال هم این کار در سطح وسیعی انجام شد و با یک رشد 20 درصدی شاهد تولید بسیار خوبی بوده‎ایم و پیش‎بینی می‎کنیم این در سال آینده به سه برابر برسد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در اراضی که در حال مطالعه و اخذ مجوزهای لازم هستیم امیدواریم با کمک ارگان‎هایی مثل محیط زیست و سایر دستگاه‎ها بتوانیم آینده بسیار خوبی را برای میگوی گلستان در پایان برنامه پنجم داشته باشیم.

رزاقی توسعه سایت پرورش میگو در منطقه گمیشان را موجب رونق استان برشمرد و یادآور شد: استان گلستان و منطقه گمیشان ظرفیت فوق‎العاده‎ای در پرورش میگو دارد که توجه به آن می‎تواند برای آینده منطقه و اشتغال تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سایت پرورش میگو را نیازمند عزم ملی همه مسئولان و مردم عنوان کرد و اذعان داشت: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی، استانداری و مسئولان استانی همکاری خوبی در این زمینه داشته‎اند.

این مسئول با اشاره به برنامه‎های ملی پرورش میگو در کشور تصریح کرد: در سطح کشور نیز در زمینه تولید میگو از برنامه جلوتر هستیم به طوری که بر اساس برنامه پنجم قرار بود 10 هزار تن میگو تا پایان این برنامه تولید کنیم که تولید امسال ما به 13 هزار تن رسیده است.

وی گسترش فعالیت‎های در بخش میگو را رونق اقتصادی کشور و تاثیرگذار دانست و متذکر شد: میگو هم نیاز داخلی و مورد توجه مصرف‎کنندگان، برنامه‎ریزان و شیلات ایران است و هم در بخش صادرات بازار خوبی دارد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول