اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

ذخیره‌سازی بیش از 600 میلیون قطعه بچه میگو در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از ذخیره‌سازی بیش از 600 میلیون قطعه بچه میگو در این استان خبر داد.

ذخیره‌سازی بیش از 600 میلیون قطعه بچه میگو در بوشهر

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در 176 مزرعه پرورش میگوی فعال استان بالغ بر 600 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: در 176 مزرعه پرورش میگوی فعال استان بالغ بر 600 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده که بیش از 93 درصد آن از مراکز تکثیر میگوی استان تولید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در طی سه ماه فعالیت 10 مرکز تکثیر میگوی استان، 480 مورد بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته که تعداد 674 گواهی نیز در همین راستا صادر شده و همچنین از 176 مزرعه پرورش فعال تاکنون 896 مورد بازدید و تعداد 175 گواهی نیز در این خصوص صادر شده است.

بحرانی در ارتباط با آزمایشات صورت گرفته در مرکز ملی تشخیص بیماری‌های میگو در طول تکثیر و پرورش میگوها نیز افزود: به مانند سنوات گذشته با حساسیت و دقت آزمایشات لازم در طول دوره تکثیر و پرورش نیز در دستور کار قرار داشته و به همین منظور در دوره تکثیر بیش از سه هزار مورد آزمایش PCR بر روی پست لاروها 986 مورد آزمایش نیز بر روی مولدین و پیش مولدین انجام شده است.

بحرانی ادامه داد: همچنین تعداد 579 مورد آزمایش بر روی غذای خام و 340 مورد آزمایش PCR در طول دوره پرورش بر روی میگوهای پرورشی استان انجام شده است و اقدامات نظارتی اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر همچنان تا پایان دوره پرورش ادامه دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول