اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گلستان:

17 مزرعه 340 هکتاری آماده کشت تولید میگو می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: 17 مزرعه به مساحت 340 هکتار در گلستان آماده کشت تولید میگو برای سال 1392 می‎شوند.

17 مزرعه 340 هکتاری آماده کشت تولید میگو می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اکبر پاسندی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی اظهار داشت: در سال گذشته در سطح 90 هکتار تولید 135 تن میگو در سایت با سیستم هوادهی 3 هزار و 350 کیلوگرم در هکتار و بدون سیستم هوادهی یک‎هزار و 900 کیلوگرم در هکتار طی 110 روز با وزن متوسط 13 گرم برداشت شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به فعالیت‎های خوبی که صورت گرفت مزارعی که سال‎ها قبل غیرفعال شده بودند با حضور صاحبان و احیای مجدد به تعداد 10 واحد در سطح 200 هکتار آماده بهره‎برداری شد و نسبت به تامین پست لارو مورد نیاز موفق به ذخیره‎سازی شدند.

مدیر کل شیلات گلستان بیان داشت: با توجه به محدودیت پست لارو از استان‎های سیستان و بلوچستان و بوشهر فقط از استان هرمزگان تامین شده و 15.5 میلیون قطعه در سطح 120 هکتار کل و 85 هکتار مفید در شش مزرعه با تراکم‌های مختلف ذخیره‎سازی صورت گرفت که پس از 77 تا 113 روز پرورش به وزن متوسط 12 تا 15 گرم رسیدند.

پاسندی تولید 150 تا 170 تن میگو را در سایت پیش‎بینی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با توجه به شرایط زندگی مردم منطقه که وابستگی بسیار بالایی به دریا دارند و با توجه به کاهش شدید ذخایر دریا و اقتصادی نبودن فعالیت‎های صیادی با توسعه و راه‎اندازی این سایت و به کارگیری جوانان این منطقه بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم تا با تولید محصول کاملا صادراتی بتوانیم گام بزرگ در این زمان حساس برای کشور و قطع وابستگی‎ها برداریم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید بر حمایت سرمایه سرمایه‎داران ایرانی اذعان داشت: حمایت تولید داخلی با تقویت تولید ملی امکان‎پذیر است دو ثروت عظیم دریا و جنگل باید به درستی حفاظت و بهره‎برداری شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول