اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جلسه سال 91 صورت گرفت

حضور اعضای شورای دانش‌آموزی در شورای شهر قزوین

خبرگزاری فارس: تعدادی از اعضای شورای دانش‌آموزی یکی از دبیرستان‌های قزوین در صحن شورای اسلامی شهر قزوین حضور یافتند.

حضور اعضای شورای دانش‌آموزی در شورای شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین تعدادی از اعضای شورای دانش‌آموزی یکی از دبیرستان‌های قزوین به منظور آشنایی بیشتر با عملکرد و نحوه فعالیت شوراها، در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در سال 91 در صحن این شورا حضور یافتند.

در این نشست رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در توضیح وظایف این شورا گفت: شورای شهر و شهرداری متنوع‌ترین شرح وظایف را دارند به طوری که اقسام وظایف که تعداد آنها به 400 وظیفه نیز می‌رسد متوجه شهرداری است و شورای شهر برای اجرای همه طرح‌های پیشنهادی شهرداری تصمیم‌گیری می‌کند.

عباس ظاهری افزود: شهرداری در حالی مجموعه این وظایف را انجام می‌دهد که از جانب منابع دولتی مورد حمایت مالی قرار نمی‌گیرد و موظف است هزینه اجرای طرح‌ها را به خودی خود از طریق شهروندان و به ویژه عوارض پرداختی آنان تأمین کند.

ظاهری توضیح داد: 20 سال پیش دولت شهرداری‌ها را در زمینه مسائل مالی اداره شهر یاری می‌کرد که به مرور زمان این مبلغ کاهش یافت به طوری که امروز از بودجه 350 میلیارد تومانی سالانه شهرداری قزوین تنها حدود 10 تا 20 میلیارد تومان، در بخش تهیه و نگهداری اتوبوس‌های شهری از سوی منابع دولتی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر وظایف فراوانی دارد که طی آن پس از دریافت لایحه طرح‌های پیشنهادی شهرداری، چگونگی اجرای طرح‌ها، هزینه‌های مربوط به آنها و راه‌های تأمین این هزینه را در کمیسیون‌هایی نظیر کمیسیون عمران، برنامه و بودجه، فرهنگی، نظارت و پیگیری مصوبات، بانوان و بهداشت بررسی و نتیجه را در قالب مصوباتی به شهرداری ارائه می‌دهد تا شهرداری بر اساس آن برای اجرا یا عدم اجرای طرح‌های مورد نظر برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس شورای شهر در ادامه این نشست که به منظور بررسی مستند مردان هور، از نقش قزوین در دوران دفاع مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: در کنار مسائل عمرانی موجود در شهر، یکی از وظایف اصلی شورا توجه به مسائل فرهنگی مورد نیاز شهروندان است که حمایت از تهیه مستند مردان هور نمونه‌ای از فعالیت‌های سومین دوره شورای اسلامی شهر قزوین در این حوزه است.

ظاهری با بیان اینکه کمیته ایثارگران این شورا در قالب کمیسیون فرهنگی فعالیت می‌کند عنوان کرد: هر پیشنهادی که از سوی شهروندان به شورای شهر ارائه شود، به کمیسیون مربوطه منتقل می‌شود و کمیته مورد نظر موظف است در مدت خاصی به نظرات شهروندان ترتیب اثر دهد.

وی خاطر نشان کرد: شورای شهر با 60 مورد از دستگاه‌های مختلف شهر و مسئولان آنها در ارتباط هستند که شرکت‌های مخابرات، گاز و آب از جمله آنها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: در سطح شهر کمتر کاری هست که با شهرداری و شورای شهر مرتبط نباشد و بنا است حدود 23 مورد دیگر نیز از دستگاه‌های سطح استان منفک شده و به شورای شهر و مدیریت شهری سپرده شوند.

ظاهری از اعضای شورای دانش‌آموزی حاضر در صحن شورا خواست به جامعه‌ای که نماینده آن هستند بر اساس آئین‌نامه‌ها وعده دهند و وعده‌های آنان به گونه‌ای نباشد که از عمل به آن ناتوان باشند.

در پایان این نشست به هر یک از این دانش‌آموزان هدایایی به رسم یادبود از سوی شورای اسلامی شهر قزوین اهدا شد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول