اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان:

شورای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: شورای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری توسط دانش‌آموزان به منظور فعالیت در آینده محسوب می‌شود.

شورای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی ظهر امروز در مراسم نمادین انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس استان زنجان اظهار داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی به منظور ممارست دانش‌آموزان در راستای شرکت در سیاست و تصمیم‌گیری در آینده انجام می‌گیرد که در هر مدرسه پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت دانش‌آموزان به منظور تسهیل امور مدرسه یکی از اهداف اصلی تشکیل شورای دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد:‌ با همکاری و مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مشکلات رفع می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه در شورای دانش‌آموزی انجمن‌ها و کمیته‌های مختلفی تشکیل می‌شود، ادامه داد: کمیته نماز، انجمن فرهنگی و هنری، انجمن سیاسی و اجتماعی، انجمن تربیت بدنی، بهداشت و سلامت و محیط، صلح و دوستی و گردشگری، مهارت‌های زندگی و مشاوره و ... از جمله کمیته‌های شورای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انتخابات در همه مدارس استان زنجان به صورت همزمان با مدارس کشور انجام می‌گیرد، اضافه کرد: بعد از یک هفته تبلیغ توسط کاندیداها پنج عضو شوراهای دانش‌آموزی در هر مدرسه مشخص شد.
بهلولی اظهار داشت: تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان، تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان، توجه عملی به خواسته‌های دانش‌آموزان در چارچوب مقررات اجرایی مدارس، تمرین مشارکت‌جویی و تقویت روحیه انتقاد‌پذیری در دانش‌آموزان از جمله اهداف تشکیل شورای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.
وی به همکاری و برنامه‌ریزی در اجرای مناسبت‌های مذهبی و انقلابی در مدرسه، همکاری در راستای هویت دینی و انقلابی و ملی دانش‌آموزان، همکاری در تشکیل و اداره تعاونی آموزشگاه، همکاری در برگزاری نماز جماعت، همکاری در امور بهداشتی و انضباطی مدرسه و ... به عنوان وظایف اصلی اعضای شورا اشاره کرد و گفت: اعضای شورای مدارس در راستای انجام وظایف خود به بهترین صورت از دانش‌آموزان فعال نیز کمک می‌گیرند.
بهلولی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با محوریت رای مردمی شکل گرفته است، افزود: این امر بیانگر توجه ویژه‌ای به مشارکت مردمی دارد.
وی با اشاره به انتخابات مهمی چون مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ... ادامه داد: مردم با حضور خود در این انتخابات علاوه بر اینکه در سرنوشت خود سهیم هستند به کودکان و نوجوانان نیز حضور در اجتماع و شرکت در امور مملکتی را آموزش می‌دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول