اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد‌:

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 1800 مدرسه یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در هزار و 800 مدرسه این استان خبر داد.

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 1800 مدرسه یزد
کاظم رحیمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: برگزاری این انتخابات در مدارس، مقدمه‌ای برای حضور دانش‌آموزان در انتخابات بزرگ‌تر نظیر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان علاوه بر انتخابات نمایندگان خود در شورای مدارس، درس احترام به قانون را نیز فرا می‌گیرند، افزود: ارزش‌هایی نظیر مشورت و احترام به قانون از این سنین در میان نوجوانان نهادینه می‌شود.
رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس استان یزد همزمان با سراسر کشور در هزار و 800 مدرسه این استان اظهار داشت: با برگزاری این انتخابات، حدود 9 هزار دانش‌آموزان به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل شورای مدرسه توسط هم‌شاگردی‌های خود انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه برای رسمیت بخشیدن به این انتخابات، مسئولان در روز برگزاری انتخابات در مراسم نمادینی که در مدرسه راهنمایی مومنین آزادشهر برگزارشده بود، شرکت کردند، افزود: حضور مسئولان اهمیت قانون‌مداری و لزوم مشورت و برخورداری از شورا را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه والای انسان به عنوان اشرف مخلوقات بر ضرورت رعایت حرمت و احترام به انسان در هر جایگاهی که باشد تاکید کرد.
رحیمی‌نژاد با اشاره به سنت پیامبر گرامی اسلام در مشورت با اصحاب و مسلمانان و مشورت پیامبر با اصحاب خود، این مهم را نشان بها دادن به مسلمانان در مکتب متعالی اسلام دانست.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول