اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جبران کمبود نقدینگی صنایع

واحدهای صنعتی 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 هزار میلیارد تومان برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای صنفی کشور پیش‌بینی شده است.

واحدهای صنعتی 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از واحد صنعتی تولیدی آت ریگ صنعت در شهرکرد، اظهار داشت: برای جبران کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش 65 هزار واحد تولیدی فعال در کشور بین 8 تا 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص داده شده است.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ 16 درصد در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

صالحی‌نیا با اشاره به صدور مجوز تأمین 10 درصد این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی، گفت: مابقی این تسهیلات از محل سپرده بانک‌های عامل نزد بانک مرکزی و فروش منابع و دارایی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین می‎شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمادگی اتاق مبادلات ارزی برای تهیه مواد اولیه صنایع که مواد آنها در داخل تهیه نمی‎شود، افزود: صنایعی که مواد اولیه آنها در داخل تهیه می‎شود مایحتاج خود را با همکاری بورس کالا تهیه خواهند کرد.

وی از سازوکارهای تخصصی برای رقابتی کردن محصولات ایرانی و مقابله با بازارهای بدل به ویژه محصولات چینی خبر داد و گفت: تأمین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز صنایع کشور و کمک به افزایش ظرفیت تولید و توسعه زیرساخت‌ها از جمله راهکارهای رقابتی کردن تولیدات ملی است.

واحد صنعتی تولیدی آت ریگ صنعت امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول