اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنایع کوچک مطرح کرد

اشتغال 600 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر 687 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم که بالغ بر 600 هزار نفر شاغل در واحدهای صنعتی آن مشغول به کار هستند.

اشتغال 600 هزار نفر در واحدهای صنعتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر صادقی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت بسته‌بندی دردانه شفاف شیراز اظهار داشت: در 687 شهرک و ناحیه صنعتی کشور، 28 هزار و 500 واحد صنعتی در حال تولید هستند.

وی افزود: امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، تمام برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این است که با تامین امکانات و پشتیبانی از صنایع کوچک کشور که بار اصلی اشتغال و تولید بر دوش آنهاست فعالیت‌های تولیدی رونق روز‌افزونی پیدا کند.

صادقی بیان کرد: اعتقاد ما این است که در حال حاضر در کشور به لحاظ ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از نظر کمی توسعه خوبی داشته‌ایم و اکنون بیشتر توان را باید بر توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه واحدهای صنعتی تسهیلات بانکی و مسائل و مشکلات مرتبط با نرخ ارز است.

این مسئول اضافه کرد: انتظار ما از شبکه پولی و مالی کشور این است که امسال به طور ویژه از تولید ملی حمایت کنند.

وی بیان کرد: در بحث تخصیص ارز با راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی تا حدودی مشکل واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد اما انتظار صنعتگران این است که نرخ فعلی ارز ارائه شده اتاق مبادلات ارزی با نرخ ارز مرجع فاصله بسیاری نداشته باشد.

معاون سازمان صنایع کوچک تصریح کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی ترتیبی اتخاذ کنند که فاصله نرخ ارز مرجع و نرخ فعلی ارز در اتاق مبادلات ارزی کمتر شده تا در قیمت تمام شده کالا از نرخ ارز استفاه شود و در تامین تجهیزات نیز مشکلی پیش نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال جاری آمار پوشش شبکه گاز شهرک‌های صنعتی کشور که در حال حاضر 92 درصد است به 95 درصد می‌رسد.

صادقی ادامه داد: بالغ بر 15 میلیارد تومان پروژه گازرسانی در کشور تعریف شده و با اجرایی شدن آن در حل مشکل جایگزینی سوخت با گاز طبیعی به صنعتگران کمک خوبی می‌شود.

وی تصریح کرد: استان فارس در بخش تامین امکانات زیربنایی و در زمینه به بهره‌برداری رسیدن واحدهای صنعتی جزو رتبه‌های برتر کشور است.

این مسئول افزود: در سه سال گذشته نزدیک به 20 شهرک و ناحیه صنعتی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی در مجموع، بالاترین جذب اعتبارات عمرانی استانی و ملی شهرک‌های صنعتی در فارس بوده است.

صادقی تصریح کرد: تا پایان سال جاری سه شهرک و ناحیه صنعتی دیگر در استان فارس گازرسانی می‌شود.‌

وی اضافه کرد: در حال حاضر افق‌های جدیدی به روی استان فارس به ویژه در بخش فراوری مواد معدنی باز شده و در بخش خوشه‌های صنعتی نیز گلاب میمند فارس رتبه‌های خوبی را داشته و این روند باید ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت دردانه شفاف نیز در این مراسم گفت: احداث این شرکت در خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و از آن به بعد برای اخذ مجوزهای لازم اقدام شد و در حال حاضر به تولید رسیده است.

نظام رضانژادشیرازی افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده و با یک‌هزار و 650 متر زیربنا در هشت سالن تولید مجزا انواع ادویه‌جات، زرشک، خلال بادام، دال عدس، سبزی خشک، آلو بخارا، انواع آرد و انواع خشکبار و مواد غذایی را بسته‌بندی می‌کند.

به گفته وی ظرفیت اسمی این مجموعه تولیدی یک‌هزار تن در سال بوده که به 3 هزار تن قابل افزایش است.

به گزارش فارس، در این واحد تولیدی پس از اتمام بسته‌بندی برای اثبات سلامت مواد، آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی از قبیل انتروکوکوس، توتال کانت، کپک و مخمر بر روی محصول انجام می‌شود.‌

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول