اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

50 درصد از واحدهای صنعتی اردبیل در شهرک‌ها مستقر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 50 واحدهای صنعتی استان اردبیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل مستقر هستند.

50 درصد از واحدهای صنعتی اردبیل در شهرک‌ها مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی در نشست با جمعی از صنعتگران و تولید‌کنندگان در اردبیل که ظهر امروز در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ استقرار این واحدها سبب شده تا خدمات‌رسانی به آنها با سهولت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این استان 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از این واحدها با ظرفیت مناسب در حال تولید و ارائه خدمات هستند اما بخشی دچار مشکلات و تنگناهای متعدد به ویژه سرمایه در گردش و تعدیل توان مالی در خرید مواد اولیه می‌باشند که در این زمینه اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل استان اردبیل را استان در حال توسعه و گذر از سنتی به صنعتی شدن توصیف کرد و یادآور شد: ما 50 درصد عوارض واحدهای صنعتی را صرف تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در خود شهرک‌ها می‌کنیم تا بخش عظیمی از توانمندی آنها به رشد و بالندگی برسد.

ملاطفی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی از این 50 درصد در تامین زیر‌ساخت‌ها، بخشی را صرف تجهیز شهرک‌ها به ساختمان و خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی می‌کند، گفت: در کنار آن توسعه فضای سبز و مجهز شدن شهرک‌ها به برخی زیر‌ساخت‌های دیگر امری ضروری و بسیار کارساز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: ما یک توانمندی منحصر به فردی را در صدور مجوز برای صنایع گروه الف داریم که در این باب برخی مشوق‌ها و حمایت‌های جدی نیز مورد نیاز است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه این استان در بخش معدن نیز توانمندی منحصر به فردی دارد، بیان داشت: ما در بخش صنعت در این استان دارای سه زون اصلی از 20 زون موجود در کشور هستیم که بهتر از این می‌توانیم از این قابلیت و ظرفیت استفاده کنیم.

ملاطفی این زون‌ها را شامل زون معدنی طارم، تالش و ارسباران اعلام کرد و افزود: احیا و احصای ظرفیت معدنی در این استان می‌تواند به رونق تولید و ارز‌آوری بیشتر کمک کرده و مجموعه‌های صنعتی را یاری کند.

وی با اعلام اینکه توجه جدی به صنعت نوپای استان نارسایی‌ها و برخی خلا‌های عرصه تولیدی و صادراتی را می‌تواند برطرف کند،‌ تصریح کرد: صنایع ما باید به سمت تولید صادرات محور حرکت کند چرا که صادرات محصولات بیش از گذشته به توانمندی‌ها و تقویت اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در پایان سخنان خود با گرامیداشت روز ملی صادرات ابراز داشت: مولفه‌های اصلی در امر صادرات، تقویت زیر‌ساخت‌ها، حمایت از سرمایه‌گذاران، در نظر گرفتن مشوق‌های تولید بیشتر و با کیفیت است که در این زمینه همه باید کمک کنیم تا ظرفیت‌های خفته این بخش بیدار شده و احیا شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول