اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی در مشهد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی با معرفی برگزیدگان خود هم‏‌اکنون پایان یافت.

پایان دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه باباخانی عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی در مشهد اظهار کرد: جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی به منظور ترویج سیره رضو‌ی شکل گرفته و بهانه‏‌ای ‌برای گسترش و عمق‏‌بخشی فرهنگ و معارف رضوی در بین کودکان و نوجوانان کشور است.

دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی با ارائه گزارشی از جشنواره افزود: در نخستین گام 138 گروه و حدود 100 نمایشنامه در نخستین دوره جشنواره شرکت داشتند که این تعداد برای دومین دوره جشنواره به 300 گروه رسید. هچنین 14 استان در نخستین دوره با ارسال نمایشنامه از جشنواره استقبال کرده بودند اما این تعداد برای دومین دوره به 21 استان رسید که خراسان رضوی با 55 گروه نمایشی بیشترین آمار حضور را در بین استان‏های شرکت‏‌کننده دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: بخش مقاله برای نخستین‌‏بار است که به جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی اضافه شد و در نخستین‏ گام بیش از 30 مقاله به دبیرخانه رسید که با توجه به کمبود شدید نیروهای متخصص و منابع کاربردی در حوزه نمایشنامه‏‌خوانی کودک و نوجوان اتفاق بی‏‌نظیری بود.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی را ابزاری برای پرورش رشد و خلاقیت کودکان و نوجوان ایرانی دانست و عنوان کرد: فعالیت‏ها کانونی استوار بر آمار نیست و ما بیشتر به فرایند رشد کودکان و نوجوانان توجه داریم از این رو این جشنواره را نیز ابزاری برای رشد استعدادها می‏دانیم.

محمدباقر آدوسی تصریح کرد: امروز پرورش فکر یعنی پرورش استعدادهای ذاتی هر انسان و جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی نیز آمده تا ابزاری باشد برای عروج و کمال انسان که باید از کودکی شروع شود.

وی افزود: ما در کانون تلاش می‏کنیم که پروش فکری کودک‌ و نوجوانان 7 تا 17 ساله را مدیریت کنیم تا فرد پس از این سنین به‏‌عنوان یک شخص قادر به تصمیم‏‌گیری‏های سازنده برای زندگی خود باشد.

پس از صحبت‏های آدوسی نوبت به اجرا و ارائه آثار منتخب دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی رسید؛ بر این اساس اجرا نمایشنامه‏ «قربانی» به نویسندگی محسن کفاش و کارگردانی اسماعیل عسکری از سبزوار از تولیدات مربیان کانون و ارائه مقاله «ادبیات نمایشی-دینی کودکان و نوجوانان» نوشته زکیه رشیدآبادی ادامه مراسم را به‏‌عهده گرفتند.

اهدای جوایز رتبه‏‌های برتر دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی نیز پایان بخش این مراسم بود. براساس رای دکتر علیرضا باوندیان،دکتر محمد حسین ناصربخت،دکتر شهرام زرگر به عنوان اعضای هیئت داوران بخش مقاله جشنواره ضمن تقدیر از تمام شرکت کنندگان هیچ مقاله‏ای حائز رتبه اول دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی نشد و مقاله‏ «ادبیات نمایشی-دینی کودکان و نوجوانان» نوشته زکیه رشید آبادی از نیشابور رتبه دوم را کسب کرد و مقاله‌‏های «نمایشنامه‏‌خوانی کودک و نوجوان» نوشته الیسا مهدی‏زاده لطف‏‌آبادی از تایباد و «ادبیات نمایشی-دینی کودکان و نوجوانان» نوشته علی‏اکبر حلیمی از مشهد به صورت مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین مقالات «تاثیر نمایشنامه خوانی بر کودک و نوجوان» نوشته سارا امیدوار از مشهد، «ادبیات از دریچه نمایشنامه‏‌خوانی کودک و نوجوان» نوشته خدیجه مهدوی از تهران، «نمایشنامه‏‌خوانی نوری که از زبان می‏بارد» نوشته حسین قربان‏زاده از اردبیل و «نمایشنامه‏‌خوانی برای کودک و نوجوان؛ چرایی و چگونگی» نوشته اکرم ابوالمعالی از اصفهان به ترتیب رتبه‏‌های چهارم تا هفتم دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی را به خود اختصاص دادند.

در بخش اصلی دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی نیز «نگین شکسته» به کارگردانی زهره معمار نسب از خراسان رضوی و «بادبادک جادوئی» به کارگردانی مریم خاکسار تهرانی از تهران به‏‌طور مشترک عنوان اول را کسب کردند، «من که آهو نیستم» به کارگردانی شکرسیف الهی از اردبیل و «لانه گنجشک» به کارگردانی مائده بای از گلستان عنوان‏های دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند. همچنین نمایشنامه‏‌خوانی‏های«غمگین‏ترین تاکستان» به کارگردانی ساغرلطفی‌‏نژاد از خوزستان و «هدیه‏ای برای هانیه» به کارگردانی راحله خادمی از هرمزگان به‏‌طور مشترک عنوان چهارم را کسب کردند تا دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی پایان بگیرد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول