اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی:

سالن مسافری پایانه مرزی تمرچین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سالن مسافری پایانه مرزی تمرچین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سالن مسافری پایانه مرزی تمرچین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساماندهی سایت موقت، ساخت سالن تجاری با ساختمان‌های جانبی با زیربنای 2500 مترمربع، محوطه سازی و احداث مسیرهای سه گانه اطراف پایانه مرزی تمرچین همراه با تاسیسات برقی و مکانیکی و فضای سبز محوطه از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در سال‌های گذشته است که در شهریورماه سال 90 با اعتبار 68 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: احداث سالن مسافری و محوطه سازی اطراف این پایانه مرزی به همراه ساخت سردرب‌ها نیز در تیرماه سال گذشته با اعتبار 33 میلیارد ریال آغاز و هم اکنون نیز از 64 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

طالبی افزود: عملیات اجرای تاسیسات زیربنایی و محوطه‌سازی ایست اختیاری با مساحت 6.4 هکتار در سه بخش فضاهای اداری، پشتیبانی و پارکینگ با برآورد اولیه 55 میلیارد ریال به عنوان برنامه‌های بعدی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های

آذربایجان‌غربی در این مرز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا اجرای تاسیسات زیربنایی و محوطه‌سازی ایست اختیاری به مناقصه گذاشته شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد به طوری که تاکنون 5 میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.

طالبی گفت: در سیاست‌های اقتصادی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال و درآمد، به استفاده از امکانات بالقوه جغرافیایی استان در همسایگی با چند کشور به عنوان یک مزیت تجارت منطقه‌ای تاکید شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم و ایجاد نیازهای سخت‌افزاری برای بالفعل شدن این مزیت، امکان تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش‌یافته که با استناد به نظریه‌های بین‌المللی مبنی بر ایجاد یک شغل پایدار با تردد هر 5/2 کامیون ترانزیتی به کشور، می‌توان نقش اقدامات این اداره کل در جهت توسعه بسترهای عبور و مرور ناوگان‌های ترانزیتی را به روشنی درک کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول