اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری استان مازندران:

قانون پایانه‌ها در مازندران قابلیت اجرایی ندارد / آزاد راه چالوس یک سونامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: قانون پایانه‌ها در کلانشهر مازندران قابلیت اجرایی ندارد و لازم است اصلاح شود.

قانون پایانه‌ها در مازندران قابلیت اجرایی ندارد / آزاد راه چالوس یک سونامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیف‌الله فرزانه صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان، اظهار داشت: مازندران یک کلانشهر است و شهرها به هم چسبیده و اراضی کشاورزی و املاک زیادی در فاصله بسیار اندکی از جاده‌ها قرار دارند که امکان ساخت هتل و رستوران و نظایر آن با قوانین جدید مشکل است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون پایانه‌های وزارت راه و شهرسازی ساخت اماکنی چون هتل، متل و رستوران باید 5/122 متر از جاده فاصله داشته باشند و نمی‌توانیم این قانون را در مازندران ایجاد کنیم زیرا مالکان زمین‌ها که عمدتاً ملکشان فاصله حداکثر 50 متری با جاده دارند؛ خسارت می‌بینند و کم هستند افرادی که راغب به خرید چنین زمین‌هایی برای سرمایه‌گذاری باشند.

فرزانه افزود: اگر این قانون اصلاح شود یک ظرفیت بزرگ گردشگری در استان ایجاد می‌شود به طوری که در حال حاضر 50-60 متقاضی داریم که از 5 هزار متر تا یک هکتار زمین دارند اما در گیرودار قوانین پایانه‌ها مانده‌اند البته مشکلات بانکی هم داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به آماده کردن یک هزار و 500 میلیارد تومان پکیج برای ایجاد فرصت‌های گردشگری در مازندران، خاطرنشان کرد: این اعتبارات را به بانک‌ها دادیم اما متاسفانه متقاضیان نتوانستند دریافت کنند و در این صورت، هم سرمایه فرسوده می‌شود و هم آن پروژه تحقق پیدا نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک دو میلیارد و 700 میلیون تومانی سازمان گردشگری به طرح‌های دریای مازندران، گفت: اعتقاد داریم اگر قرار است این طرح‌ها عملی شوند دریا باید یک متولی حرفه‌ای داشته باشد؛ یا سازمان عمران سواحل یا اگر هم قرار است به سازمان گردشگری داده شود؛ می‌بایست یک معاونت سواحل برای آن تعریف شود.

فرزانه تاکید کرد: طرح دریا باید برگشت سرمایه داشته باشد در غیر این صورت یک سرمایه‌گذاری بی‌فایده است.

وی همچنین گریزی به آزاد راه چالوس زد و  آن را از نگاه سازمان گردشگری استان یک سونامی نامید که اگر اتفاق بیفتد؛ عده زیادی از مسافران و گردشگران به استان  سرازیر خواهند شد در حالیکه امکانات مناسبی برای آن ها مهیا نیست.

فرزانه افزود: ما هنوز در سواحل استان اندر خم یک کوچه‌ایم؛ راه‌اندازی اتوبوس دریایی و حوضچه آرامش هم که عملی نشد و نمی‌دانیم اگر جاده کناره جواب ندهد چه می‌شود.

وی با اشاره به تحریم نفتی ایران، تصریح کرد: شاید تنها صنعتی که می‌تواند به خوبی جایگزین نفت شود، گردشگری است.

انتهای‌پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول