اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

پایانه مرزی میلک در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر بسزایی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: پایانه مرزی میلک در افزایش تعاملات با کشور افغانستان، ایجاد اشتغال پایدار، رشد درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر بسزایی دارد.

پایانه مرزی میلک در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه ساماندهی فعالیت اداری پایانه مرزی میلک هیرمند اظهار داشت: پایانه مرزی میلک متعلق به کل سیستان است و در حال حاضر حیات اقتصادی منطقه به پایانه مرزی میلک وابسته است.

وی از پایانه مرزی میلک به عنوان نعمت بزرگ برای سیستان‌وبلوچستان یاد و تصریح کرد: باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی با تاکید به فلسفه وجودی پایانه مرزی میلک که ایجاد اشتغال و رفاه برای ساکنین منطقه است، بیان داشت: پرهیز از هرگونه تفرقه‌افکنی و بهره‌گیری از خرد جمعی، توسعه و تسهیل ترانزیت در پایانه مرزی میلک را سرعت خواهد بخشید.

وی ادامه داد: پایانه مرزی میلک بستر توسعه اقتصادی و دستیابی به زمینه‌های توسعه پایدار از طریق جابه جایی کالا و مسافران بین‌المللی محسوب شده و در افزایش تعاملات با کشور افغانستان، ایجاد اشتغال پایدار، رشد درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر بسزایی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به موفقیت ویژه این پایانه افزود: این مرز در مقایسه با سایر مرزهای استان از جایگاه خاصی برخوردار بوده به طوری که روزانه پذیرای حجم زیادی از ناوگان حمل و نقل مسافری و باری است.

شیخ‌زاده ادامه داد: توجه بیشتر به کیفی‌سازی خدمات، اعمال مدیریت مطلوب برای تسهیل روند تردد و تعامل بیش از پیش مجموعه‌های مستقر در پایانه مرزی میلک را ضروری می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان به عنوان اولین صادره کننده‌ استان، در افغانستان از بازار خوبی برخوردار است این مسیر می‌تواند افزایش صادرات و در پی آن راه‌اندازی فاز دوم کارخانه سیمان سیستان را در پی داشته است.

شیخ‌زاده با اشاره به افزایش ساعات کاری پایانه از هفت صبح تا هفت شب تاکید داشت: متوسط خروجی در شش ماهه نخست سال جاری 149 دستگاه کامیون در روز است که با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز میلک، این آمار به 600 دستگاه کامیون در روز افزایش یابد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول