اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی گیلان:

87 ذابح گیلان دارای مجوز ذبح در کشتارگاه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی گیلان گفت: 87 ذابح در گیلان دارای کارت و مجوز برای ذبح در کشتارگاه‌ها هستند که رعایت شئون شرعی در کشتارگاه‌ها را آموزش‌ دیده‌اند.

87 ذابح گیلان دارای مجوز ذبح در کشتارگاه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام رضاعلی فدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، روز عید قربان را از اعیاد مهم اسلامی دانست و اظهار کرد: این روز یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر پروردگار خویش است.

وی بهره‌مندی از معنویات عید قربان و توجه به مسایل شرعی در این روز را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دین مبین اسلام برای زندگی سعادتمندانه بشر توصیه‌های فراوانی شده که یکی از آنها غذای حلال و پاک است.

این مسئول درباره ذبح شرعی دام ابراز کرد: یک دام حلال گوشت باید طبق دستور اسلام ذبح شود.

وی با بیان اینکه برای انجام ذبح شرعی در تمام کشتارگاه‌های استان ناظران شرعی حضور دارند، تصریح کرد: ناظران بر اعمال ذبح نظارت دقیق دارند تا گوشت پاک به دست مردم برسد.

وی قانون ذبح و صید شرعی را مصوبه اسفند سال 87 در مجلس شورای اسلامی نامید و تصریح کرد: با ابلاغ آیین‌نامه این قانون از طرف دولت، ماموریت ذبح و صید شرعی از طریق دامپزشکی دنبال می‌شود.

فدایی با بیان اینکه ماموریت غذای پاک به حوزه ولی فقیه در دامپزشکی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور در هر کشتارگاه دو ناظر شرعی شامل یک ناظر اصلی و یک ناظر ذخیره مستقر می‌شوند.

وی از حضور 28 نفر روحانی ناظر شرعی در کنار دیگر گروه‌های اعزامی در روز عید سعید قربان خبر داد و یادآور شد: 87 ذابح در گیلان دارای کارت و مجوز برای ذبح در کشتارگاه‌ها هستند که درباره رعایت شئون شرعی در کشتارگاه‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی گیلان درباره شرایط ذبح شرعی بیان کرد: در ذبح شرعی باید بدن حیوان شامل صورت، دست، پا و شکم به طرف قبله باشد و سر حیوان نیز با وسیله آهنی تیز بریده شود.

وی افزود: در هنگام ذبح باید نام خدا با قصد برده شود و گفتن ذکر بسم‌الله کافی است و در این ذبح چهار رگ بزرگ از پایین برآمدگی زیر گلوی حیوان به طور کامل بریده می‌شود و اگر بشکافند کافی نیست.

فدایی با اشاره به اینکه فرد ذبح کننده باید مسلمان باشد، ابراز کرد: قربانی کردن در این روز برای تمام مردم سفارش شده است.

وی غسل، نماز عید قربان، دعاهای ماثوره و قربانی کردن را از آداب روز عید قربان عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول