اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبادان خبر داد

مشارکت 17 هزار کودک آبادانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: بیش از 17 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آبادان مورد معاینه قرار می‌گیرند.

مشارکت 17 هزار کودک آبادانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور از روزهای نخست آبان ماه سال جاری طرح سنجش بینایی چشم کودکان برای جلوگیری از مبتلا شدن خردسالان به بیماری تنبلی چشم در آبادان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم امسال بر روی 17 هزار و 868 نونهال آبادانی اجرا شده و این کودکان مورد معاینات دقیق چشمی قرار گرفته و سلامت بینایی آنان مورد تأیید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان ادامه داد: در سال گذشته 498 مورد تنبلی چشم در کودکان شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 116 نفر برای دریافت عینک به مراکز مربوطه معرفی شده و سه خردسال برای جلوگیری از نابینایی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی با اشاره به تعداد رابطینی که امسال برای این طرح مشخص شده، گفت: 211 نفر از افراد واجد شرایط از شبکه بهداشت، اداره آموزش و پرورش با اداره بهزیستی در این طرح همکاری می‌کنند.

فرهانی افزود: 57 مهدکودک شهرستان نیز برای طرح پیشگیری از تنبلی چشم آماده شده تا معاینات چشمی کودکان سنین سه تا شش سال در مکان‌های فوق انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی آبادان ادامه داد: پیشگیری از وقوع بیماری‌ها بهترین راه مقابله با آنهاست و این امر با آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب حاصل می‌شود بنابراین باید در این خصوص اقدام‌های مؤثری انجام شود.

وی در پایان گفت: اگر در فاصله بین سنین اعلام شده بیماری تنبلی چشم تشخیص داده نشود، درمان آن بسیار مشکل خواهد بود و در این صورت نیز آثار ناگواری چون کم‌بینایی و یا نابینایی کامل یک یا هر دو چشم را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول