اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبادان خبر داد

برخورداری 3 هزار معلول از خدمات توانبخشی رایگان در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آبادان از برخورداری 3 هزار معلول از خدمات توانبخشی رایگان توسط اداره بهزیستی در این شهرستان خبر داد.

برخورداری 3 هزار معلول از خدمات توانبخشی رایگان در آبادان
علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: اداره بهزیستی آبادان در راستای حمایت افراد زیرپوشش این اداره همواره اقدامات مطلوب و مؤثری انجام داده است.
وی با بیان اینکه تا حدودی به قشر معلول کم‌لطفی شده و انصاف در حق آنها رعایت نمی‌شود، افزود: برای کسب رضایت معلولان باید برای ایجاد اشتغال آنها نیز سازوکاری اندیشیده شود، البته بجز طیفی که معلول ذهنی هستند سایرین در کنار محرومیتی که دارند از استعدادها، خلاقیت و توانمندی‌های زیادی برخودار هستند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: برخی از معلولان حتی در زمینه اشتغال هم ایجاد کارآفرینی داشته‌اند و این مسئله نشان دهنده این است که معلولان در زمینه اشتغال دارای توانایی‌های بسیاری هستند.
به گفته وی معلولان نیز جزء «همه» افراد یک کشور محسوب می‌شوند.
فرحانی با اشاره به ارائه خدمات این اداره به معلولان شهرستان گفت: 3 هزار معلول در آبادان از خدمات رایگان توانبخشی اداره بهزیستی بهره‌مند هستند.
وی اضافه کرد: از افراد معلول زیرپوشش اداره بهزیستی تنها 960 نفر مستمری بگیر این اداره هستند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به اینکه در آبادان برخی از خانواده‌ها بیش از دو نفر معلول دارند افزود: طبق قانون از هر خانوار دو نفر از افراد معلول زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند.
وی از ارائه خدماتی چون سمعک، ویلچر، عصا، تشک مواج، کالا برگ به معلولان آبادان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن به مددجویان، سهام عدالت و دفترچه درمانی اعطا شده است.
فرحانی معلولان زیرپوشش خدمات بهزیستی را شامل معلولیت‌های جسمی، ذهنی، بیماران روانی، نابینا و نیمه نابینا، ناشنوا و نیمه ناشنوا و افراد دارای ضایعه نخاعی اعلام کرد.
وی افزود: هم‌اکنون 600 میلیون نفر معلول در جهان وجود دارد که 7 میلیون نفر آن‌ها در ایران و در استان خوزستان 480هزار معلول موجود است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول