اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 280 واحد آموزشی

پانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: پانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در 280 واحد آموزشی مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان کاشان برگزار شد.

پانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشان صبح امروز در آئین انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه راهنمایی دخترانه ابن‌ سینا این شهرستان اظهار داشت: 57 هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در 280 واحد آموزشی شهرستان کاشان در پانزدهمین دوره این انتخابات شرکت دارند.

سید احمد افراشی ادامه داد: 280 واحد آموزشی از 330 واحد آموزشی شهرستان که دانش‌آموزان آنها بیشتر از 40 نفر هستند در این انتخابات شرکت دارند.

وی پانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را مشارکت دانش‌آموزان در زمینه‌های آموزشی دانست و گفت: چنانچه اهداف و برنامه‌های شوراهای دانش‌آموزی همانگونه که تدوین شده اجرا شود توانمندی این شوراها را به همراه دارد.

این مسئول، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان، تحکیم و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت‌پذیری، استفاده از نظرات و دیدگاه‌های دانش‌آموزان، تحصیل در حسن اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی در سطح مدارس و زمینه‌سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی این قشر را از جمله شاخص‌ترین اهداف شوراهای دانش‌آموزی نام برد.

افراشی همچنین توسعه قدرت تصمیم‌گیری و بهبود نظام تصمیم‌سازی دانش‌آموزان در راستای طرح تحول بنیادین به عنوان دانش‌آموزمحوری، ایجاد بستری برای تعامل فکر و اندیشه دانش‌آموزان و توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی  محصلان را از دیگر اهداف مهم شوراهای دانش‌آموزی برشمرد.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان بتوانند انتخاباتی بدون توجه به مسائل غیرمربوط مانند روابط و دوستی‌ها، همکلاسی بودن و مواردی از این دست را برگزار کنند تا این انتخابات بتواند در برنامه‌های آموزشی مدارس تأثیرگذار باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشان همچنین به انتخاب پنج شورای دانش‌آموزی شهرستان کاشان به عنوان شوراهای دانش‌آموزی برتر در سطح مدارس استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این واحدهای آموزشی، دو واحد آموزشی دبیرستان محمدیان و دبیرستان محمودیه کاشان به مرحله کشوری راه یافتند و به عنوان شوراهای دانش‌آموزی برتر کشور انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول