اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تربیتی سیاسی وزارت آموزش و پرورش:

شورای دانش‌آموزی در تصمیم‌گیری‌ها حق رای دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیتی سیاسی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای دانش‌آموزی نماینده‌ای در کنار مسئولان مدرسه و نیز در وزارتخانه متبوع داشته که در تصمیم‌گیری‌ها حق رای دارند.

شورای دانش‌آموزی در تصمیم‌گیری‌ها حق رای دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد کشاورزی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌ آموزی که در مرکز آموزشی فرزانگان ناحیه دو ساری برگزار شد با بیان اینکه کشور بعد از انقلاب اسلامی کار شورایی را تجربه کرده است، اظهار داشت: شورای دانش‌آموزی بالاترین مرجع در تشکل‌های دانش‌آموزی است که در مدرسه به فراخور جمعیت دانش‌آموزان کمیته‌های مختلفی تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 11 کمیته در شورای دانش‌آموزی تشکیل شده که دانش‌آموزان پیگیر مسایل سیاسی اجتماعی مدارس خود هستند.

کشاورزی شورای دانش‌آموزی را یکی از ارکان مهم مدارس دانست و بیان داشت: شورای دانش‌آموزی نماینده‌ای در کنار مسئولان مدرسه و نیز در وزارتخانه متبوع دارند که در تصمیم گیری‌ها حق رای دارند.

وی به اثرگذاری تصمیم شورای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: استفاده از تصمیم شورای دانش‌آموزی وابسته به نگاه مدیران است.

وی شورای دانش‌آموزی در مدرس را امری صوری ندانست و ابراز داشت: اگر دانش‌آموز به وظایف خود در عرصه سیاسی اجتماعی آگاه باشد نظرش در تصمیمات شورایی اثرگذار است.

رئیس اداره تربیتی سیاسی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای دانش‌آموزی نیازمند اعتبار نیست، ولی وزارتخانه هر ساله تعریفی برای شورای دانش‌آموزی دارد.

کشاورزی ادامه داد: مهم‌ترین اصل در شورای دانش‌آموزی همت دانش‌آموزان است که در مدرسه تحولاتی را در بحث آموزشی داشته باشد.

وی نظام جمهوری اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی عنوان کرد و اذعان داشت: این مهم در جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته و همه شاهد اثرات مطلوب آن هستند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول