اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد

برگزاری رزمایش بزرگ ثامن‌الحجج (ع) با موضوع بمب‌های گرافیتی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: دبیرشورای پدافند غیرعامل خراسان‌رضوی گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل، رزمایش بزرگ ثامن‌الحجج(ع) در حوزه صنعت برق با موضوعیت بمب‌های گرافیتی در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری رزمایش بزرگ ثامن‌الحجج (ع) با موضوع بمب‌های گرافیتی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین رجبی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل خراسان‌رضوی، اظهار کرد: به مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه‌ای که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسریع در مدیریت بحران در مقابله با اقدامات و تهدیدات نظامی دشمنان می‌شود، پدافند غیرعامل می‌گویند.

وی افزود: در راستای تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه اساسی به پدافند غیرعامل، استان خراسان‌رضوی نیز بیش از پیش در سال‌های اخیر به پدافند غیرعامل توجه داشته است به گونه‌ای که باید طبق ماده 32 برنامه چهارم و ماده 215 برنامه پنجم تمام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی ملی و استانی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

مشاور استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهدیم که در خراسان‌رضوی اقدامات بسیار خوب و منسجمی در زمینه حفاظت از زیرساخت‌ها برای کاهش آسیب پذیری و افزایش آمادگی پدافند غیرعامل صورت گرفته است؛ در بخش سایبری نیز با تلاش بیش از پیش نیروهای متخصص و متعهد در این زمینه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در کاهش آسیب پذیری‌ها باوجود افزایش جرایم سایبری هستیم.

سخنگوی هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه 6 الی 12 آبان ماه سال جاری به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، افزود: شعار هفته پدافند غیرعامل در سال جاری، « پدافند غیرعامل، بازدارندگی، مقاومت ملی و توسعه پایدار کشور» است که برهمین اساس بیش از یکصد عنوان برنامه در سطح استان خراسان‌رضوی تعریف و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل متشکل از کمیته‌های امور اجرایی، نیروهای مسلح، فناوری اطلاعات، زنان و خانواده، اقتصاد، عمران و انرژی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کمیته علمی و فرهنگی در خراسان‌رضوی تشکیل شده و هر یک از کمیته‌ها برنامه‌های ویژه و برنامه‌ریزی شده خود را در این هفته اجرا می‌کنند.

رجبی در ادامه با تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل گفت: روز اول هفته «فرهنگ سازی؛ آموزش و پژوهش و تولید علم پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است که در این راستا افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر پدافند غیرعامل، برگزاری همایش پدافند غیرعامل و تهدیدات نرم در حوزه خانواده با حضور یکصد و 80 نفر از بانوان خراسانی، افتتاح نمایشگاه پدافند غیرعامل در حوزه جنگ‌های سخت و نرم و برگزاری میزگرد تلویزیونی در حوزه پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: عنوان در نظرگرفته شده برای روز دوم هفته پدافند غیرعامل، «اقتصاد مقاومتی؛ پیشرفت پایدار و پدافند غیرعامل» است که بر همین اساس برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و رزمایش و مانور در حوزه نفت، گاز و انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل و افتتاح چندین پروژه طرح و پروژه پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز دوم این هفته محسوب می‌شود.

دبیرشورای پدافند غیرعامل خراسان‌رضوی با بیان اینکه روز سوم هفته، «آمادگی؛ مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعاملی عنوان گرفته است، اظهار داشت: رزمایش بزرگ خیبر در تمام پادگان‌های نظامی و انتظامی با رویکرد پدافند غیرعامل در حوزه جنگ سخت و با موضوع جلوگیری از عکسبرداری دشمن از تسلیحات و مناطق نظامی در این روز برگزار می‌شود؛ همچنین همایش تهدیدات نوین در حوزه پدافند غیرعامل با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و فرمانداران خراسان‌رضوی نیز در این روز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری روز چهارم هفته با عنوان «دفاع سایبری؛ فناوری نوین و پدافند غیرعامل»، همایش دفاع سایبری و رزمایش‌هایی در حوزه مخابرات و صدا و سیما و در آزمایشگاه آپا (آزمایشگاه آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه فناوری اطلاعات) دانشگاه فردوسی مشهد در این روز برگزار می‌شود.

رجبی در ادامه از برگزاری رزمایش بزرگ ثامن‌الحجج(ع) در حوزه صنعت برق با موضوعیت بمب‌های گرافیتی در خراسان‌رضوی خبر داد و اذعان داشت: با توجه به نامگذاری روز پنجم این هفته با عنوان «تامین انرژی پایدار و پدافند غیرعامل»، این رزمایش بزرگ در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود؛ همچنین برگزاری همایش انرژی و همایش بیوتروریسم نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این روز است.

وی در خاتمه ضمن اشاره به عناوین روزهای پایانی هفته پدافند غیرعامل گفت: روز ششم این هفته «تولید ملی؛ صنعت و پدافند غیرعامل» و روز هفتم این هفته «مردم؛ بسیج و پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است که از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این روزها می‌توان به عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری همایش تبیین راهبردهای پدافند غیرعامل در حوزه جنگ نرم و شرکت در نماز جمعه اشاره کرد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول