اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

مسجد مرکز تبلیغ دین و ترویج آیین اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: مسجد مرکز تبلیغ دین و ترویج آیین اسلام است و در جهت گسترش اسلام فعالیت دارد.

مسجد مرکز تبلیغ دین و ترویج آیین اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی عصر امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و هیئت‌های امنای مساجد بروجرد با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت محلات در مسجد امام خمینی(ره) گفت: سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین کار کرد مسجد بالاتر از مسائل عبادی است و مساجد در فرهنگ اسلامی از کارکردهای متنوعی برخوردار است.

وی بیان کرد: از دیگر کارکردهای مسجد تربیت و تعلیم دینی و مذهبی جوانان در جهت دین و جلب مشارکت مردم گسترش اسلام است.

امام جمعه بروجرد گفت: مساجد در طول تاریخ محل حل مشکلات مردم به دست امامان جماعت بوده و این امر باعث تقویت دوستی و همدل و هم‌فکری بین مردم شده است.

وی اظهار داشت: سامان بخشی به رویکردهای سیاسی جامعه از دیگر کارکردهای مساجد است که ائمه جماعات مساجد نباید از این موضوع غافل شوند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه دشمن در حال سرمایه‌گذاری برای جدا کردن جوانان از مساجد است، گفت: توطئه‌های شوم دشمنان با توجه به هجمه‌های فرهنگی که به جوانان تحمیل شده است، بسیار جدی است.

ترابی افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در جهت خالی کردن مساجد از جوانان از برنامه‌های فرهنگی مساجد حمایت جدی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: به وجود اوردن جاذبه برای حضور گسترده و پر شور نشاط  جوانان در مسجد از وظایف امام جماعت و هیئت‌های امنا مساجد است که می‌تواند توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.

در ادامه این همایش فرمانده سپاه ناحیه بروجرد گفت: بسیج در رونق بخشیدن به فعالیت‌های دینی و فرهنگی مساجد می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

محمد پاپی نژاد افزود: از وظایف خطیر بسیج حفظ دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است که حضور بسیجیان در مساجد می‌تواند باعث تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی در جوانان شود.

وی اظهار اشت: دشمنان به اهمیت مساجد در اسلام واقفند و برای جلوگیری از حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تلاش و توطئه می‌کنند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجرد نیز در این همایش گفت: جوانان و نوجوانان بسیجی با حضور گسترده و با نشاط خود در مساجد توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام احسان الله محمدی افزود: دشمنان هر روز با طرح نقشه‌های شوم خود در صدد غلبه بر اسلام و مسلمانان هستند و در این راستا جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی را هدف هجمه‌های خود قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: امام جماعات و هیئت‌های امنای مساجد با تقویت و میدان دهی به جوانان بسیجی برنامه‌های فرهنگی و دینی خود را در مساجد به دست جوانان دهند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

‌انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول