اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده انجام می‌شود

پایان مرمت 10 خانه و 3 مسجد تاریخی در اردکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان از پایان مرمت 10 خانه و سه مسجد تاریخی در این شهرستان تا یک ماه آینده خبر داد.

پایان مرمت 10 خانه و 3 مسجد تاریخی در اردکان

رسول مشتاقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان از اختصاص اعتبار یک میلیارد ریال برای مرمت 10 خانه تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد.

وی اظهار داشت: برای مرمت هر خانه 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در قالب طرح‌های مشارکتی، نیمی از این اعتبار را میراث فرهنگی بلاعوض می‌پردازد و نیمی دیگر را مالکان این خانه‌ها هزینه می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان با بیان اینکه این خانه‌ها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: از مجموع این خانه‌های تاریخی، هشت خانه در شهر اردکان، یک خانه در شهر احمدآباد و یک خانه نیز در شهر عقدا قرار دارد.

مشتاقیان با اشاره به آغاز عملیات مرمت خانه‌های تاریخی این شهرستان از اوایل مردادماه سال جاری اظهار داشت: عملیات مرمت این 10 خانه شامل پی بندی، کف‌سازی، اجرای طاق و تویزه و عایق کاری پشت بام از پیشرفت 70 درصدی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود اواخر آبان‌ماه به پایان برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان درباره مساجد مرمت شده نیز گفت: عملیات مرمت و بازسازی مسجد جامع اردکان با اعتبار 300 میلیون ریال، مسجد جامع عقدا با اعتبار 200 میلیون ریال و مسجد جامع خرانق با اعتبار 300 میلیون ریال به صورت مشارکتی با هیئت امنای مساجد از دو ماه پیش آغاز شده و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول