اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی خبر داد

اضافه شدن 5 رشته در مقطع دکتری دانشگاه پیام‌نور مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی 10 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته دکتری اضافه شد و امسال 20 رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری اضافه می‌شود.

اضافه شدن 5 رشته در مقطع دکتری دانشگاه پیام‌نور مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم تقی‌زاده در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در مشهد در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان رضوی حضور یافت و پیرامون فعالیت‌های دانشگاه پیا‌م‌نور خراسان‌رضوی اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور بیش از یک میلیون دانشجو در حال تحصیل دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی افزود: تقریباً در تمام شهرها شاخه‌ای از دانشگاه پیام‌نور وجود دارد که سیستم آموزشی آن با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد و به صورت نیمه حضوری، الکترونیکی و مجازی است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور در سال‌های نخستی که ایجاد شده بود کلاس‌های آن در دو روز آخر هفته برگزار می‌شد اما در حال حاضر کیفیت آن به گونه‌ای است که در تمام هفته در بخش‌های کارگاه و کلاس، آموزش دارد و در مقطع دکتری آموزش تمام حضوری است.

وی با اشاره به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور گفت: در گذشته عموماً دانشگاه پیام‌نور در رشته‌های انسانی و پایه حضور داشت اما امروز علاوه بر رشته‌های انسانی و پایه، رشته‌های فنی و مهندسی، هنر و کشاورزی را اضافه کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی تاکید کرد: در سطح کارشناسی ارشد نزدیک به 20 رشته در خراسان‌رضوی در شهرهای مشهد، فریمان، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد وجود دارد، همچنین در سطح دکترا دانشجویان در 7 رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

تقی‌زاده در ارتباط با رشته‌های دکتری اظهار کرد: مشهد مقدس به تنهایی مجری رشته‌های شیمی با گرایش‌های مختلف، کتابداری، ریاضی کاربردی و فیزیک هسته‌ای است.

وی با اشاره به مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور در مقطع کارشناسی 118 رشته را در مرکز مشهد دارد و در شهرهای مختلف تعداد رشته‌ها متفاوت است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان‌رضوی یادآور شد: رشته‌های کارشناسی ارشد در 9 بخش تقسیم می‌شوند که هر گروه یک مدیر گروه دارد.

تقی‌زاده افزود: 25 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مشهد مشغول به تحصیل هستند که بزرگترین مرکز دانشجویی از نظر کمی در کشور است.

وی تاکید کرد: سال گذشته 10 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته دکتری  در دانشگاه پیام‌نور مشهد اضافه شد و امسال 20 رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکتری اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول