اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرودگاه گیلان خبر داد

برگزاری مانور رومیزی در فرودگاه رشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: مانور طرح اضطراری رومیزی «مانورهای شش ماهه» با هدف آمادگی عوامل مربوطه در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

برگزاری مانور رومیزی در فرودگاه رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فتاح رضوانی صبح امروز در جلسه فرودگاه گیلان درباره برگزاری مانور رومیزی فرودگاه سردارجنگل رشت اظهار کرد: مانور رومیزی فرودگاه رشت با حضور نمایندگان و مسئولان مربوطه و ارگان‌های امنیتی و امدادی گیلان دوم آبان جاری برگزار شد.

وی در تشریح مانور رومیزی ابراز کرد: در این مانور هواپیمای فرضی MD82 در انتهای طرح تقرب پرواز (یک کیلومتری باند پرواز) دچار سانحه هوایی شده بود و نمایندگان ارگان‌های امنیتی و امداد رسان حاضر در آن نسبت به وظایف سازمانی خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیر کل فرودگاه گیلان افزود: به دنبال بررسی نقاط ضعف و قوت مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه رشت که در اردیبهشت سال جاری برگزار شده بود، هر یک از ارگان‌ها مانور طرح اضطراری را در قالب تمرین رومیزی اجرا کردند.

وی هدف از برگزاری این مانور را تمرین رومیزی و بررسی نقاط ضعف و قوت مانور اردیبهشت امسال ذکر کرد و یادآور شد: طبق دستورالعمل سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری «ایکائو» و دریافت گواهینامه فرودگاهی، مانورهای شش ماهه «رومیزی»، سالانه و دوسالانه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است که توسط مدیریت ایمنی فرودگاه رشت برگزار می‌شود.

رضوانی به گزارش ارزیاب‌های مانور دوسالانه اردیبهشت سال جاری فرودگاه رشت اشاره کرد و افزود: ارزیابی از سه حوزه فرماندهی، ارتباطات و هماهنگی مانور مذکور صورت گرفته که در مجموع نمره قابل قبولی به این مانور داده شده است.

وی تردد بیش از حد نیروهای امدادرسان و تعدد فیلم‌برداران را برخی از نقاط ضعف مانور گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول