اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم اسکان موقت زلزله‏زدگان با توجه به سرمای زودرس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سرمای زودرس در مناطق زلزله‏زده، خواستار اسکان موقت زلزله‏زدگان در گام نخست شد.

لزوم اسکان موقت زلزله‏زدگان با توجه به سرمای زودرس

علیرضا خسروی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: مجلس، نمایندگان خود را به مناطق و شهرها و روستاهای زلزله‏زده و سیل‏زده کشور اعزام کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت پیگیری فعالیت‏ها در این بخش بر عهده کمیسیون عمران خانه ملت گذاشته شده است، از نزدیک و به طور ویژه در جلسات کمیسیون‏ عمران مجلس فعالیت نهادهای مختلف را در این زمینه رصد می‏کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه در برهه کنونی باید مدنظر قرار داد، سرمای زودرسی است که در این مناطق رخ می‏دهد و کم‌کم نیز در حال چهره نمایاندن به مردم است.

خسروی ادامه داد: ولی از طرف دیگر، واقعیت آن است که جاده‏های منتهی به این مناطق کشش آن را ندارند که حجم انبوهی از مصالح ساختمانی از طریق آنها به مناطق زلزله‏زده ارسال شود و پیمانکاران نیز ظرفیت ساخت این تعداد واحد مسکونی را در مدت زمان اندک ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در همین حال استاندار آذربایجان‏شرقی از تحویل بیش از 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده این استان تا پایان آبان ماه خبر داد.

احمد علیرضابیگی با بیان اینکه طی هفته جاری 3 هزار واحد مسکونی و 5 هزار کانکس اسکان موقت به ساکنان این مناطق تحویل داده خواهد شد، افزود: برای هفته بعد نیز تحویل بیش از 2 هزار و 400 واحد پیش‌بینی شده و با روند فزاینده بازسازی تا پایان آبان بیش از 10 هزار واحد مسکونی را به صاحبان آنها تحویل خواهیم داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مسئله دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار داد، این است که تعدادی از افرادی که در این مناطق خانه و محل سکونت خود را از دست داده‏اند، آنهایی هستند که به صورت فصلی در این مناطق حضور پیدا می‏کرده‏اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این امر می‏تواند در شرایط فعلی کمکی برای اسکان دادن افرادی باشد که به طور شاخص در روستا یا شهر زلزله‏زده سکونت دائمی دارند.

خسروی اضافه کرد: بخشی از ساختمان‏ها بر اثر زلزله تنها دچار تخریب‏های جزئی و ترک خوردگی شده‏اند و می‏توان در مراحل بعدی به بازسازی آنها پرداخت.

وی گفت: در مرحله نخست، دولت احساس می‏کرد که می‏تواند اسکان موقت را حذف کند و یک‏باره خانه‏ها را از ابتدا بسازد و روی اسکان دائم سرمایه‏گذاری کند؛ اما با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی، بخشی از این کار انجام نشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: به طور ویژه، همه مسئولان ذی‏ربط دولتی در این حوزه فعال شده‏اند تا اسکان موقت در گام نخست به انجام برسد و سپس وارد ساخت اماکن مسکونی برای اقامت دائم زلزله‏زدگان شوند.

خسروی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روزهای اخیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به گزارش‏دهی درباره فعالیت‏های انجام شده در مناطق زلزله‏زده پرداخت.

وی تصریح مرد: مطالبی که در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد، نشان می‏دهد روند رضایت‏بخشی در این حوزه در حال طی شدن بوده و امیدواریم آنچه مدنظر است در این بخش هر چه سریع‏تر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ استاندار آذربایجان‏شرقی با اعلام اینکه در حادثه زلزله حدود 5 هزار و 500 واحد مسکونی به طور 100 درصدی تخریب شده است، افزود: دولت به جهت رعایت حال مردم خانه‌هایی که بیش از 30 درصد آسیب دیده‌اند را نیز مشمول نوسازی قرار داده و با تعیین اولویت همه واحدهای آسیب‌دیده را احداث خواهد کرد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول