اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیاز به وسایل گرمایشی

نبود مصالح عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ورزقان است

خبرگزاری فارس: فرماندار ورزقان گفت: نبود مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده ورزقان را با کندی همراه ساخته است.

نبود مصالح عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ورزقان است

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نبود مصالح یاد شده باعث کندی و عدم رسیدن به زمان‌بندی پیش‌بینی شده در امر ساخت و ساز می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه می‌توان از 10 واحد مسکونی نام برد که در یکی از روستاها فنداسیون آنها انجام شده، با نبود شن و ماسه در این روستا ادامه کار برای این واحدها عملاً ممکن نیست.

فروغی اضافه کرد: در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده علاوه بر موارد یاد شده نیاز به پتو، کیسه خواب، لباس گرم و مهم‌تر از همه بخاری برقی کم‌مصرف که قابلیت و کارآیی بالایی در گرم کردن داشته باشد، دیده می‌شود. 

وی در این مورد به بخاری‌های پارس خزر و عرشیا به عنوان نمونه اشاره کرد که توانسته‌اند در چادرهای زلزله‌زدگان مفید واقع شوند.

وی تنها راه‌ جلوگیری از آتش‌سوزی در چادرها را استفاده از وسایل گرمایشی یاد شده عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از بخاری‌های برقی که قبلا توزیع شده به دلیل مصرف بالا و عدم ایجاد گرمایش لازم باعث مصرف بالای برق و وارد آمدن فشار به شبکه سیم‌کشی و در نتیجه آتش‌سوزی شده‌اند. 

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول