اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان خبر داد

خدمات‎رسانی 3118 واحد تاکسی به شهروندان گرگانی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 118 واحد تاکسی درون‎شهری به شهروندان گرگانی سرویس‎دهی می‎کنند.

خدمات‎رسانی 3118 واحد تاکسی به شهروندان گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین بعد از ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: از این تعداد تاکسی 2 هزار و 800 واحد پلاک قرمز و 318 واحد هم مجوز ویژه فعالیت موقت را دارند ضمن اینکه تعدای از تاکسی‎های مسافرکش شخصی هم به این تعداد اضافه می‎شوند که البته پلیس راهنمایی و رانندگی حدالمقدور سعی در کنترل آنها دارد.

وی خاطر نشان کرد: برابر طرح جامع شهری به ازای هر 120 نفر شهروند یک تاکسی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‎شود، ضمن اینکه هرگونه افزایش قیمت در خصوص کرایه تاکسی‎ها منوط به مصوبه شورای شهر است.

فرماندار شهرستان گرگان اضافه کرد:‌ با توجه به دستورالعمل ارسالی از مرکز در تاریخ 17 فروردین ماه سال جاری مسئولان هیچ شهری حق اضافه کردن کرایه تاکسی‎های درون‎شهری و حتی تاکسی‎ها، اتوبوس‎ها و مینی‎بوس‎های برون‎شهری را نداشتند.

گرزین اذعان داشت: اگر قرار باشد کرایه‎ها اضافه شود با مصوبه شورای شهر 20 درصد به کرایه‎های فعلی اضافه و از طریق سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به اطلاع شهروندان می‎رسد، لذا رانندگان توجه داشته باشند قبل از تعیین نرخ از سوی مراجع ذیصلاح نرخ کرایه‎های خود را بالا نبرند که در صورت گزارش برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هفت شرکتی که با 345 خودرو سرویس‎های دانش‎آموزان مدارس را مدیریت می‎کنند هم باید توجه داشته باشند در صورت گران شدن کرایه تاکسی‎ها بدون هماهنگی ادارات مربوطه از جمله فرمانداری، مدیریت آموزش و پرورش و شهرداری حق اضافه کردن کرایه‎ها را ندارند و بی‎قید و شرط و بر اساس تعهداتی که با مدارس و والدین دانش‎آموزان دارند به خدمات‎دهی خود ادامه دهند.

فرماندار شهرستان گرگان گفت: با توجه به ارزان بودن سوخت گاز در مقایسه با بنزین گرایش رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی به استفاده از گاز سی‎ان‎جی بیشتر است و این عامل با طویل بودن صف‎های گاز به ویژه در ساعات پر ترافیک مثل صبح، ظهر و عصر که با بازگشایی و تعطیلی مدارس و ادارات همراه شده  شایسته است شهروندان گرگانی حدالمقدور از رفت و آمدهای غیرضروری در این ساعات روز پرهیز و یا از خودروهای عمومی استفاده کنند که هم برای خود و هم برای جامعه‎ای که در آن زندگی می‎کنند مفید است و به سلامت و پاکی هوای شهر هم کمک می‎کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول