اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه طرح تابستانی کانون‌های مساجد استان قم

2 هزار عضو کانون‌های مساجد قم گردهم آمدند

خبرگزاری فارس: اختتامیه طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با سخنرانی استاندار قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

2 هزار عضو کانون‌های مساجد قم گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اختتامیه طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با حضور استاندار قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و بیش از 2 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

استاندار قم در این مراسم با تاکید بر توجه ویژه به مفهوم غنی‌سازی اوقات فراغت خاطر نشان کرد: غنی‌سازی باید در متن فعالیت شکل بگیرد زیرا هر فعالیتی غنی‌سازی نیست.

وی موضوع اوقات فراغت را تنها مربوط به فصل تابستان ندانست و یادآور شد: باید برای تمام اوقات فراغتی که در طول سال به وجود می‌آید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

پیریایی بر شناسایی مؤلفه‌ها و اضلاع مؤثر در اوقات فراغت تاکید کرد و دولت،‌ خانواده‌ها، گروه‌های ‌همسالان، مجموعه‌ تشکل‌های مردمی و کانون‌ها را از جمله این اضلاع و مؤلفه‌ها برشمرد و بر بازشناسی این مجموعه‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌‌ها،‌ توانمندی‌ها و شرایط در سربازی ولایت و مقام معظم رهبری و خدمت به مردم باید خلاصه شود تصریح کرد: خدمت به مردم نیز پیروی از ولایت و در همان قالب است.

استاندار قم همچنین در این مراسم 18 سفر کربلا به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هدیه کرد و از حجت‌الاسلام هاشمی مدیرکل امور اجتماعی استاندار و مشاور استاندار در امور روحانیت خواست تا پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این مراسم از تشکیل شبکه قوی اجتماعی در مساجد خبر داد و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تمام توان در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید رشد علمی داشته باشند اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این زمینه وارد عمل شدند و در این راستا 65 حلقه پژوهشی راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام سعید روحانی بر تنوع فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید و خاطر نشان کرد: 335 کلاس هنری، 430 کلاس ورزشی و 154 برنامه اردویی از فعالیت‌هایی بوده که در کنار برپایی کلاس قرآن در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

وی زیرپوشش گرفتن اقشار مختلف مردم توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: در این زمینه 105 جلسه پرسمان دینی ویژه اقشار مختلف و 120 دوره آموزشی برای والدین در مساجد تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه تمام برنامه‌هایی که در طول اوقات فراغت برگزار شد 550 میلیون تومان هزینه داشت تصریح کرد: از این میزان 150 میلیون تومان توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص داده شد که امیدواریم مابقی این هزینه نیز تامین شود.

روحانی بر بازخوردگیری از فعالیت‌های صورت گرفته توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و یادآور شد: باید فعالیت‌های صورت گرفته در اخلاق و رفتار جوانان و نوجوانان تاثیر مثبت گذاشته باشد در غیر این صورت زنگ خطر است.

در ادامه این مراسم از حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام رفیعی جانشین کارگروه مجموعه‌های تربیت محور قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) و رمضانی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان مسئولان مسجدیاور تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کانون‌های فرهنگی هنری الزهرا (س) و رهروان شهدا به عنوان کانون‌های نوپا با رشد سریع در بین کانون‌های خواهران و برادران استان قدردانی شد.

در بخش برترین کانون‌های فرهنگی هنری خواهران از کانون‌های طلایه‌داران نور، شهید بهشتی و حضرت علی‌اصغر (ع) به عنوان رتبه‌های اول تا سوم تقدیر شد.

در بخش‌ برترین کانون‌های فرهنگی هنری برادران نیز از کانون‌های شهید مصطفی خمینی به عنوان رتبه نخست، کوثرالامین به عنوان رتبه دوم و جیش المهدی به عنوان رتبه سوم با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول