اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل:

79 تیم پیشگیری از اعتیاد در اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول و کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل گفت: در حال حاضر 79 تیم پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که اقدامات آنها جلوی بسیاری از آسیب‌ها را گرفته است.

79 تیم پیشگیری از اعتیاد در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالفضل کبیری ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان و گروه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر سلامت و بهداشت جامعه را به جد تهدید می‌کند و یک حرکت مثبت و سازنده در مقابله و مبارزه با مصرف مواد مخدر نیاز داریم تا به سرعت زمینه‌های گرایش به مواد مخدر به حداقل برسد.

وی با اشاره به رتبه ممتاز ایران در مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: به تبع آن در استان اردبیل نیز فعالیت‌ها و اقدامات در مبارزه با مواد مخدر پنج برابر افزایش یافته است.

مسئول و کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل از فعالیت 9 انجمن پیشگیری از اعتیاد خبر داد و یادآور شد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شده به گونه‌ای که رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند آثار زیانبار مصرف مواد افیونی را نشان داده و خانواده‌ها را از این نابسامانی و گرفتاری واقعی نجات دهند.

کبیری یکی از دلایل گرایش به مواد مخدر را فراهم شدن یک نارضاتی و ناخوشی در سطوح مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: گاه نارضایتی‌های اجتماعی و سرخوردگی‌های شغلی و خانوادگی زمینه گرایش به مواد مخدر را بیشتر کرده به طوری که سعی داریم راهکارهای اساسی را در پیشگیری از اعتیاد مدنظر قرار دهیم.

این مسئول آگاهسازی، تحریک گروه‌های مختلف و واگذاری مسئولیت‌ها را از سیاست‌های راهبردی در کاهش آثار زیانبار اعتیاد اعلام کرد و بیان داشت: ما یک رویکرد روانی – اجتماعی را نیز در این زمینه شاهد هستیم به طوری که همه افراد جامعه باید سعی کنند تا یک آرامش واقعی و بدون کذب و دروغ را ساری و جاری کنند.

مسئول و کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل تقویت مبانی دینی و ارزشی را زمینه‌ساز آرامش درونی و اجتماعی اعلام کرد و افزود: زمانی که فرد خود را در برابر مواد تسلیم کرده و اراده‌اش را در این مسیر از دست داد دچار یک نوع بی‌حسی و بی‌رغبتی در انجام مسئولیت می‌شود و به معنای حقیقی روح و روان وی در تلاطمی عجیب گرفتار می‌آید.

40 هزار نفر در اردبیل مبتلا به اعتیاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کبیری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ از سال 86 بهزیستی اولین مرکز درمان اعتیاد را راه‌اندازی کرده که از آن سال تاکنون بیش از 30 هزار نفر برای درمان مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ بر اساس آمار‌ها 40 هزار نفر معتاد در استان وجود دارد که الگوی مصرف آنها در حال تغییر است.

مسئول و کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل گفت:‌ در یک الگوی تغییر مصرف با گذر از تریاک، هروئین و حشیش مصرف به سمت شیشه و دیگر مواد خطرناک اعتیاد‌آور کشیده شده که بهتر است خانواده‌ها از دامنه این آسیب و پیشگیری‌های اولیه و ثانویه آن اطلاع پیدا کنند.

کبیری شاخص‌ها در این زمینه به همراه پیشگیری بسیار پیچیده شده و بهتر است ما از دوران مهد کودک و کودکستان‌ها امر آموزش را مرکز فعالیت قرار دهیم و با اجازه ندهیم عده‌ای عوامل سوء در آرامش خانواده‌ها و نظام اجتماعی تاثیر‌گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ توسل به معنویت و ذکر و یاد خدا می‌تواند آرامش روحی و روانی را به افراد جامعه بازگرداند که در این ارتباط دیگر نیازی به مصرف مواد مخدر برای آرامش کاذب نیست چرا که آرامش‌بخش‌ واقعی یاد خداست.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول