اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان نور:

اعتبارات پیشگیری از اعتیاد ناکافی است

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان نور گفت: در بحث مبارزه به‌ وی‍ژه پیشگیری از مصرف زیاد جدی نیستیم و اعتبارات و امکانات برای این امر بسیار محدود و ناکافی است.

اعتبارات پیشگیری از اعتیاد ناکافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، غلامرضا تقی‌پور عصر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور بیان کرد: مهارت‌آموزی و روانشناسی اعتیاد امری ضروری برای همه افراد جامعه است.

رئیس بهزیستی نور تصریح کرد: نه گفتن امروز یک امر مهارتی بسیار جدی است که نه تنها جدی گرفته نمی‌شود بلکه همه ما به ‌ویژه جوانان دچار رودربایستی شده و عموما تعارفی دعوت‌ها را می‌پذیریم و این خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه امروز اعتیاد در خانه همه را می‌زند و هیچکس امن نیست، گفت: خیلی از خانواده‌ها درگیر هستند و اگر مهارت نه گفتن را نداشته باشیم و یاد نگیریم همه خانواده‌ها درگیر می‌شوند.

تقی‌پور تصریح کرد: آموزش و مهارت‌آموزی ضرورتی انکارناپذیر است، در آموزش و‌ پرورش دانش‌آموز باید یاد بگیرد که چه چیزی برای عدم ورود به بحث اعتیاد و مبارزه با آن لازم است، چگونه باید بدون رودربایستی به بعضی از دعوت‌ها و تعارف‌ها نه بگوید و این باید حتی به عنوان یک واحد درسی گنجانده و جدی گرفته شود.

این مسئول تاکید کرد: امر مهارت‌آموزی و پیشگیری باید مداوم و مکرر باشد و مقطعی و فصلی جوابگو نیست.

تقی‌پور اظهار داشت: مافیای مواد مخدر در بحث آموزش مصرف با هزینه کردن اعتبارات فراوان فعال است اما در بحث مبارزه به‌ وی‍ژه پیشگیری زیاد جدی نیستیم و اعتبارات و امکانات برای این امر بسیار محدود و ناکافی است.

رئیس بهزیستی نور تصریح کرد: برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مصرف و اعتیاد افراد بیشتر نیاز به اراده قوی و مصمم و اعتبارات و امکانات کافی برای مهارت‌آموزی نیاز است لیکن این امر دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز دی.آی.سی در شهرستان نور بیان کرد: این مرکز که فعالیت‌های بسیار خوبی هم داشته و دارد با کمبود اعتبارات مواجه و مکان فعلی آن هم اجاره‌ای است که مالک اجاره‌بها را خیلی افزایش داده و با این روند قطعا به تعطیلی می‌رود و ادامه فعالیت آن ممکن نیست.

رئیس بهزیستی نور با اشاره به فعالیت هشت واحد سی.بی و دو کمپ ترک اعتیاد در شهرستان نور افزود: این واحدها با مشکل مالی مواجه هستند و نیاز به بودجه و اعتبار لازم برای ادامه فعالیت دارند و نیاز است همه دستگاه‌ها و دولت همکاری کنند.

وی در پایان یادآور شد: اعتیاد یک امر فراگیر و فرا سازمانی است و بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول