اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آبیک خبر داد

اجرای طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در آبیک

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان آبیک از اجرای طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در پنج نقطه از این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در آبیک

سارا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد مردم را به طور مستقیم وارد موضوع اعتیاد نمی‌کنیم بلکه نیازهای پنج نقطه شهرستان آبیک یعنی روستای کوندج، روستای قره قباد، خیابان شهرداری آبیک، محیط کار فرمانداری و مهد کودک قرآنی امام رضا (ع) شهر آبیک را شناسایی و اولویت‌بندی کرده و بر اساس نیازها کلاس‌های مختلفی تشکیل شده است.

وی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی زنان خانه‌دار روستا با برگزاری کلاس‌های آموزش هنری، افزایش سطح آگاهی مردم روستا در زمینه مهارت‌های زندگی اعم از برقراری ارتباط، خود آگاهی، تصمیم‌گیری و حل مسئله، کنترل استرس و هیجان را نتیجه نیازسنجی در روستای کوندج عنوان کرد و افزود: در این روستا پنج کلاس آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، یک دوره سه ماهه کلاس خیاطی، همایش پیاده روی در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

این مسئول بررسی مشکلات مربوط به تردد کامیون‌ها در سطح خیابان‌های فرعی و کوچه‌های خیابان شهرداری، فضاهای باز بین ساختمان‌های مسکونی و وجود تهدیدات و آسیب‌های مختلف در این فضاها را از نیازسنجی‌های خیابان شهرداری شهر آبیک ذکر و خاطرنشان کرد: در این نقطه چهار کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی با عناوین مختلف و نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد برای مردم برگزار شده است.

9 کلاس آموزش مهارت‌های زندگی برای مردم روستای قره قباد برگزار شده است

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: ضعیف بودن درآمد مردم روستای قره قباد به دلیل اشتغال به کشاورزی و ایجاد منبع درآمدی برای بانوان روستا از نیازسنجی‌های روستای قره قباد است که در این روستا 9 جلسه کلاس آموزش مهارت‌های زندگی، همایش پیاده روی به مناسبت روز زن، برگزاری کلاس‌های صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

اکبری افزایش سطح آگاهی کودکان در زمینه‌های مربوط به خود و مهارت نه گفتن، شیوه‌های مربوط به برخورد، تربیت کودکان برای والدین و روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در کودکان را از نیازسنجی‌های منطقه مهد کودک امام رضا (ع) شهر آبیک برشمرد و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی به صورت بازی و اجرای نمایش عروسکی و قصه‌گویی در زمینه مهارت نه گفتن و اعتیاد و برگزاری همایش نقاشی کودک در هفته مبارزه با مواد مخدر در مجتمع فرهنگی و هنری باران از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مهد کودک بوده است.

وی افزایش سطح آگاهی در زمینه استرس و اضطراب برای کارکنان، افزایش اطلاعات و آگاهی در زمینه اعتیاد و آسیب‌های مربوط به آن را از نیازسنجی‌های محیط کار فرمانداری شهرستان آبیک اعلام کرد و افزود: در این محیط پنج جلسه آموزشی مربوط به برقراری ارتباط با خانواده و اجتماع، خودآگاهی و شناخت استعدادها و توانایی‌ها برگزار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 90 نفر در تیم‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اردویی، پذیرایی خدمات و پشتیبانی و مالی در طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد شهرستان آبیک فعالیت کرده‌اند که در هر پنج نقطه خیابان شهرداری، محیط فرمانداری، روستای کوندج، روستای قره قباد و مهد کودک قرآنی امام رضا (ع) 18 نفر حضور مستمر داشته باشند.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان آبیک بیان کرد: با تعامل و همکاری خوب مسئولان ادارات مختلف، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و شهرها با اداره بهزیستی و مؤسسه سلامت روان بوستان آبیک طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در شهرستان آبیک اجرا شد.

وی اضافه کرد: افراد آموزش دیده در طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد مطالب آموزش فرا گرفته را به خانواده‌ها و اطرافیان خود تعمیم می‌دهند و این آموزش‌ها گستره وسیعی از مردم را شامل می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در زمینه اعتیاد تأثیر زیادی دارد و می‌تواند در کاهش گرایش افراد به سمت اعتیاد نقش مؤثری ایفا کند که جزو طرح‌های موفق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول