اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مراکز ترک اعتیاد فاقد مجوز هر چه سریع‌تر تعطیل شوند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر ضرورت تعطیلی هر چه سریع‌تر مراکز درمان غیرمجاز اعتیاد در استان تاکید کرد.

مراکز ترک اعتیاد فاقد مجوز هر چه سریع‌تر تعطیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در اراک اظهار داشت: فعالیت مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد نه تنها مشکلی از معتادان و خانواده‌های آنها کم نمی‌کند، بلکه منشأ بسیاری از مشکلات دیگر می‌شوند که می‌طلبد هر چه سریع‌تر در یک عملیات ضربتی این مراکز شناسایی و تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود 55 مرکز درمان اعتیاد غیرمجاز در استان وجود دارد که مسئولان ذی‌ربط باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت 9 درمانگاه و 14 مرکز مجاز درمان اعتیاد در استان خاطر نشان ساخت: مسئولان مراقب باشند نباید نظارت و سرکشی از مراکز مجاز را به بهانه داشتن مجوز رها کنند، سرکشی و بازدید ماهانه از این نوع مراکز نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

شعبانی‌فرد از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: کشف این میزان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد رشد داشته است که در این رابطه 791 قاچاقچی دستگیر شدند.

عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز با اشاره به پذیرش 147 معتاد از ابتدای امسال تاکنون در مرکز درمان اعتیاد ابراهیم‌آباد اراک گفت: از مجموع افراد پذیرش شده در این مرکز 79 نفر ترخیص و مابقی تحت درمان هستند.

غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به تصویب سند جامع اولیه پیشگیری از اعتیاد در کشور گفت: این سند 9 برنامه اصلی و 112 شاخص دارد که امید می‌رود با اجرای برنامه‌های این سند شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول