اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معادن صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 10 درصدی اشتغال در معادن چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش 10 درصدی اشتغال در سطح معادن این استان خبر داد.

افزایش 10 درصدی اشتغال در معادن چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 13 معدن جدید در این استان شناسایی شده است که با شناسایی این تعداد معدن جدید، تعداد معادن این استان به 144 عدد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این معادن شامل معدن سنگ لاشه و سنگ نما هستند، گفت: در سال ‌جاری تعداد معادن این استان با افزایش 12.5 درصدی مواجه بوده است.

ابراهیمی در ادامه همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی اشتغال در معادن این استان، افزود:‌ در حال حاضر افزون بر هزار و 304 نفر در سطح معادن این استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره معادن صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش 46 درصدی سرمایه‌گذاری جدید در بخش معادن این استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 475 میلیارد ریال در معادن این استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بر ضرورت اهمیت وجود امنیت در بخش معادن تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار در بخش معدن باید به این باور برسد که سرمایه‌گذاری در این بخش بازگشت سرمایه و سود را به دنبال خواهد داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های مستعد کشور در زمینه صنایع معدنی است، گفت: بهره‌گیری از صنایع معدنی مهم‌ترین راهکار برای جایگزینی درآمدهای نفتی است.

رئیس اداره معادن صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه ارتباط سازنده دانشگاه با صنعت یکی از دلایل پیشرفت صنایع کشور است، ضروری است تا با ارتباط بیشتر زمینه رشد و پیشرفت بیشتر را در این بخش فراهم کرد.

وی با اشاره به رتبه چهاردهم کشوری تولیدات مواد معدنی این استان، گفت: سالیانه افزون بر 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول